رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ بیمارستانی در اهواز ساخته نشده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کمبود فضای درمانی در تمام بیمارستان​ های استان مشاهده می​ شود به طوری که اکنون استان به ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد.

اسماعیل ایدنی در نشست شورای برنامه ​ریزی استان که روز چهارشنبه در اهواز برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: با وجود آن که میانگین قدمت ساخت همه بیمارستان‌ها ۱۸ سال است اما فرسودگی بیمارستان​های اهواز بالا است.

دکتر اسماعیل ایدنی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز

وی افزود: بیمارستان​های ابوذر، سوانح و سوختگی اهواز و بیمارستان سوسنگرد متاسفانه دچار فرسودگی ساختمانی و تجهیزاتی شده​اند و نیاز به توجه ویژه دارند.

ایدنی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ بیمارستانی در اهواز ساخته نشد. به طور کلی تنها بیمارستان جدید، بیمارستان مسجدسلیمان است که از بیمارستان​های بسیار مهم و مجهز کشور به شمار می​رود.

وی عنوان کرد: بیمارستان​های در حال احداث زیادی داریم که ساخت آن‌ها با درصد پیشرفت فیزیکی متفاوت، به دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش می​روند.

ایدنی ادامه داد: در حال حاضر نوسازی بیمارستان گلستان ۵ درصد و بیمارستان رازی اهواز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین با توجه به فرسودگی بالای بیمارستان ابوذر، ​سوانح و سوختگی و بیمارستان صنایع فولاد باید ساختمان​های جدیدی برای این بیمارستان​ها احداث شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: بیمارستان ابوذر تنها بیمارستان تخصصی اطفال در جنوب غرب کشور است که بیماران زیادی از استان‌های بوشهر، کهگلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان را پوشش می​دهد و بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز نیز علاوه بر مناطق جنوبی کشور بیمارانی از کشور عراق را نیز می​پذیرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی احداث بیمارستان سوسنگرد ۵۰ درصد است، اظهارکرد: در ابتدا مسئولیت ساخت این بیمارستان بر عهده شرکت توسعه نفت ایران بود که متاسفانه در ابتدا ساختمان​های جانبی بیمارستان از جمله مسجد، تصفیه​خانه‌ها و منابع آب تاسیس و پس از آن به ساخت ساختمان اصلی بیمارستان اقدام شد.

ایدنی بیان کرد: اگر وقت و هزینه ساخت ساختمان​های جانبی برای احداث ساختمان اصلی بیمارستان سوسنگرد صرف می​شد، امروز از این بیمارستان بهره‌برداری می​کردیم. طبق توافقات بین وزارت بهداشت و وزارت نفت این بیمارستان به ما واگذار و برای تکمیل آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان کمک از سوی وزارت نفت پیش​بینی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت بیمارستان ابوذر ۳۵ درصد است که برای تکمیل آن به ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی ادامه داد: بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. کارفرمای این بیمارستان اداره کل راه و شهرسازی است که خوشبختانه در ساخت آن مشکلی وجود ندارد و کار به سرعت پیش می​رود. ۲۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز جهت تأمین تجهیزات این بیمارستان از محل منابع داخلی دانشگاه و ۸۰ درصد از طریق وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

خوزنیوز/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.