مقتدایی: در روند توزیع اعتبارات استان هیچ پنهان‌کاری وجود ندارد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با اشاره به توزیع اعتبارات استان بین دستگاه​های اجرایی گفت: در توزیع اعتبارات تملک دارایی و هزینه​ای استان سیاست ما این است که تخصیص اعتبار را اولویت​بندی می​کنیم و هیچ‌گونه پنهان​کاری در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش (ایسنا)، عبدالحسن مقتدایی در شورای برنامه​ریزی استان که امروز، ۲۰ خردادماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به طرح​هایی که بدون اخذ مجوزهای لازم به شورای برنامه​ریزی ارسال می‌شوند، اظهار کرد: همه طرح​هایی که در این کارگروه بررسی و به تصویب نهایی می​رسد، باید در ابتدا تمام مجوزات لازم را از طریق دستگاه اجرایی مربوطه اخذ کرده باشد.

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی دستگاه​های اجرایی به این منظور برگزار می​شوند که مشکلات طرح​های استان را بررسی، رفع و پس از آن به شورای برنامه​ریزی ارسال کنند.

مقتدایی با اشاره به بازسازی و رسیدگی به بیمارستان​های استان به ویژه بیمارستان سوانح و سوختگی، بیمارستان ابوذر اهواز و بیمارستان سوسنگرد تصریح کرد: این بیمارستان​ها به دلیل ظرفیت بالا و موقعیت خود، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل در شورای برنامه​ریزی به عنوان مصوبات اصلی مورد بررسی قرار می​گیرند و جزء موضوعات متمرکز این شورا هستند و تمام سازمان‌های مربوطه باید تعهدات خود را نسبت به این بیمارستان​ها انجام دهند.

وی عنوان کرد: تمام واحدهای صنعتی خصوصی و دولتی باید در ساخت این بیمارستان​ها همکاری کنند و سهم هر دستگاه مشخص می​شود زیرا این بیمارستان​ها به ویژه بیمارستان سوسنگرد و سوانح و سوختگی اهواز بیشتر به درمان قربانیان حوادث ناشی از کار در صنایع می​پردازند.

مقتدایی بیان کرد: شرکت مهندسی توسعه نفت که قبلا مسئولیت ساخت بیمارستان سوسنگرد را بر عهده داشت از چند سال گذشته این پروژه را به دانشگاه علوم پزشکی اهواز واگذار کرده است که به دلیل اشکالات فراوان در ساخت بیمارستان، هنوز به بهره​برداری نرسیده است. بنابراین این شرکت ملزم به همکاری و کمک مالی به ساخت بیمارستان سوسنگرد است.

استاندار خوزستان کرد: خوشبختانه شورای برنامه​ریزی استان در مرکز حرفی برای گفتن دارد و عملکردی قابل توجه داشته و در طول دو سال اخیر موفق عمل کرده است.

وی گفت: حتی در اجرای برخی طرح​ها همچون طرح توسعه پایدار از مرکز هم جلوتر هستیم. به عنوان مثال طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری یک طرح ملی است که در خوزستان اجرا شد و تمام فرآیند اجرای کارها از جمله انتخاب پیمانکار و تأمین تجهیزات مورد نیاز توسط مسوولان استانی انجام می​شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.