شنا در کانال های آبیاری شمال خوزستان ممنوع

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون بهره برداری شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان شنا در کانال های آبیاری منطقه را ممنوع اعلام کرد.

ناصر بهمنش فر روز دوشنبه با هشدار در خصوص خطر غرق شدن در کانال های آبیاری افزود:با تشدید گرما در خوزستان برخی افراد بویژه نوجوانان و جوانان اقدام به شنا در کانال های آبیاری کشاورزی می کنند که این اقدام عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه شیب بدنه کانال های آبیاری خروج شناگران را با مشکل روبه رو کرده و خطرغرق شدن را افزایش می دهد گفت:به دلیل سرعت زیاد آب در برخی از کانال ها و وجود رسوب در بستر کانال امکان خروج شناگر از کانال براحتی امکان پذیر نبوده و نجات وی نیز به سختی انجام می شود.

بهمنش فر از دیگر مشکلات پیش آمده ناشی از غرق شدن افراد را در رودخانه دز عمق زیاد آب و مسافت طولانی ساحل این رودخانه عنوان کرد و گفت:در چنین مواقعی کشف اجساد قربانیان به سختی انجام شده و موجب اختلال در تامین آب اراضی کشاورزی از طریق کانال های آبیاری می شود.

وی به جوانان و مسافران هشدار داد از شنا در نقاط عمیق و خطرناک رودخانه دز بویژه محدوده تاسیسات سد تنظیمی دز و کانال های آبیاری اجتناب کنند.

شبکه های آبیاری شمال خوزستان شامل شبکه های دز، کرخه شمالی و لور با دارا بودن بیش از یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال و زهکش نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی منطقه دارند.

شبکه آبیاری دز به عنوان یکی از بزرگترین و مدرن ترین شبکه های آبیاری کشور زمینه کشت و تولید ۶۳ نوع محصول مختلف را درشمال خوزستان فراهم کرده است.

این شبکه بیش از ۱۲۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دزفول ، اندیمشک و شوش را زیر پوشش آبیاری قرار داده است.

از ابتدای امسال تاکنون سه نفر در رودخانه دز غرق شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.