دمای خوزستان ۴۸ درجه سانتی گراد اعلام شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: افزایش دمای هوا و گرد و غبار برای این استان پیش بینی می شود.

کوروش بهادری اظهار کرد: به دلیل استقرار الگوی تابستانه بر روی نقشه های هواشناسی شاهد افزایش رطوبت نسبی در بیشتر نقاط استان بودیم و انتظار داریم که از امروز بعداز ظهر با شمالی شدن جریانات از شدت رطوبت نسبی (شرجی) در  استان کاسته شود.

وی افزود: البته افزایش دما را کماکان در استان شاهد خواهیم بود و دمای هوای بیشتر نقاط تا ۴۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید. ولی چیزی که قابل تامل بوده این است که وزش بادهای قابل ملاحظه شدید و گرد و غبار از فردا تا اواخر وقت سه شنبه دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد:‌ در هر صورت چون باد شدید است خودش می تواند شرایط را برای گرد و خاک فراهم کند. حتما با استفاده از تصاویر دریافتی از رادار هواشناسی به محض شروع گرد و غبار و فعال شدن این پدیده، از طریق رسانه های عمومی و سایت سازمان اطلاع رسانی را به شهروندان خوزستان و مسئولان استان خواهیم داشت.

بهادری بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دهدز با دمای هوای ۲۲ درجه سانتیگراد خنک ترین و شهرهای شوش و شوشتر با دمای هوای ۴۷ درجه سانتیگراد گرمترین شهرهای استان بوده اند.

وی عنوان کرد: تغییر وضعیت اقلیمی دهدز به دلیل دریاچه پشت سد بین حداقل و حداکثر زیاد اختلاف نیست. یعنی به دلیل این دریاچه افزایش رطوبت داشته اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در پایان گفت: حداکثر دمای امروز اهواز به ۴۸ درجه سانتیگراد و حداقل فردا به ۲۹ درجه می رسد.

مـهـر/
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.