شورای راهبردی اصلاح طلبان خوزستان تشکیل شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  صبح امروز، به ریاست محمد کیانوش راد شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان خوزستان تشکیل شد.

در این نشست که در روز سال روز ارتحال ملکوتی امام خمینی تشکیل شد ، پس از قرائت آیاتی از قران کریم ، حاضران به یاد امام امت و شهداء انقلاب و دفاع مقدس به قرائت فاتحه پرداختند.

جلسه با ریاست محمد کیانوش راد نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ( دوره ششم ) آغاز گردید. کیانوش راد با اشاره به ضرورت تداوم فعالیت گسترده جبهه ای ,  به نقش فعالیت احزاب و در کنار آن حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی مستقل و غیر حزبی اشاره داشت. و با تحلیل شرایط و بیان بوجود آوردن مشکلات غیر قانونی برای برخی از احزاب فعال گفت : به اعتقاد ما در این دور از انتخابات باید به منظور تداوم عقلانیت و واقع بینی ، باید از برخوردهای تک روانه احزاب و افراد برحذر بود. هدف اصلی ما اجماع حداکثری به منظور دستیابی به موفقیت در انتخابات است.

وی در ادامه گفت : حصر خبری آقای خاتمی ، بخشی از پروژه کاهش تاثیر گذاری آقای خاتمی در تحولات کشور است.

نماینده اهواز در مجلس ششم در ادامه افزود : استراتژی ما همواره با جریان دولت اصلاح طلب ، روش اتحاد و انتقاد بوده است ، اما در این شرایط ، سعی می کنیم از شیوه اتحاد و حمایت تبعیت کنیم و انتقادات خود را در فضاهای واقع بینانه تری مطرح کنیم.

کیانوش راد در ادامه به تفاوت شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان ، با شورای راهبردی انتخابات استان اشاره کرد. و گفت : شورای راهبردی ماموریت مشخص انتخابات را دنبال می کند و بدنبال تعیین کاندیدا نیست ، و صرفا در هنگام اختلاف میان کاندیداها ، به حکمیت پرداخته و به دنبال ایجاد اجماع و همگرایی میان اصلاح طلبان خواهد بود.

وی در مورد شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان گفت : این شورا وظایف دائمی داشته و دارد و با آیین نامه ای که در این خصوص تدوین شده است ، اداره خواهد شد. محمد کیانوش راد در ادامه و با توجه به انتخابات مجلس خبرگان گفت : ما انتخابات مجلس خبرگان را نیز در پیش داریم و در این زمینه نیز فعال خواهیم بود.

وی در ادامه گفت : اگر کاندیدای مناسب خبرگان را نیابیم ، از یک یا دو نفر بیشتر حمایت نخواهیم کرد، نمایندگان خبرگان ، باید نسبت به مواضع شان پاسخگو باشند ، در حالیکه در حال حاضر چنین نیست. و دوستان از هم اکنون به تبلیغات کاندیداهای خبرگان دقت کنند.

کیانوش راد گفت : ما از نظر سیاسی و در صورت وجود شرایط باید بدنبال مجلسی اصلاح طلب باشیم ، اما دستیابی به اهداف اصلاح طلبانه ، در شرایط واقعی را نباید از نظر دور بداریم .

در این جلسه ، سه تن از حاضران، طبق آئین نامه شورا ، به ایراد نطق قبل از دستور پرداخته و تحلیلی از شرایط سیاسی و اجتماعی و شرایط استان را ارائه دادند ، و خواستار توجه جدی حاضران گردیدند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان متشکل از ١٨ حزب اصلاح طلب ، و ١۵ تن از نمایندگان شهرستان ها و ٣٢ تن از شخصیت های تاثیر گذار و با سابقه اصلاح طلب استان می باشد.همچنین بر اساس مصوبه شورا ، شورایی بنام ” شورای مشورتی جبهه اصلاح طلبان استان ” در تهران و با حضور چهره های فعال سیاسی تشکیل شده است. در این جلسه نیز ، کمیته برگزاری نشست انتخابات شورای راهبردی استان نیز انتخاب و اولین جلسه خویش را در همین روز برگزار کردند و تصمیمات اجرایی لازم را اتخاذ کردند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.