تنها راه مقابله با خشکسالی در کشاورزی خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس شورای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع‌ طبیعی خوزستان با اشاره به بحران خشکسالی در استان گفت: تنها راه کاهش اثرات منفی ناشی از پدیده خشکسالی در بخش کشاورزی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین است.

مجید علیرضائی با تأکید بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین به منظور مقابله و کاهش اثرات منفی ناشی از پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر اظهار کرد: حضور و بکارگیری متخصصین و فارغ‌ التحصیلان گرایش‌های مختلف کشاورزی، می‌تواند در انتقال تکنولوژی‌های نوین به بهره‌برداران و کشاورزان بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع‌طبیعی، اجرای طرح “همگام با کشاورز” با هدف انتقال یافته‌های علمی و تکنولوژی‌های نوین به کشاورزان و بهره‌برداران است.

علیرضائی تصریح کرد: در این طرح عملکرد کشاورزان پیشرو در هر منطقه با عملکرد سایر کشاورزان همان منطقه مقایسه و عوامل مؤثر در این اختلاف عملکرد، بررسی می‌شود.

رئیس شورای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از سازمان‌های تخصصی همچون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی، دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی خواست تا مطالعات خود را جهت استخراج این تکنولوژی‌ها، بیشتر و این مطالعات را در قالب روش‌های اجرایی در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.