وزیر نیرو: طرح انتقال نمک دریاچه سد گتوند اجرایی می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: وزیر نیرو با اشاره به تشکیل کارگروهی برای رفع معضلات سد گتوند گفت: طرح انتقال نمک دریاچه سد گتوند اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم، ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری و زهکشی شرق شعیبیه با حضور وزیر نیرو، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

حمیدرضا چیت چیان در این مراسم اظهار داشت: در استان خوزستان دولت به دنبال تحقق یک حرکت جهادی ماندگار است، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بزرگ‌ترین طرح کشاورزی کشور در خوزستان در حال اجرا است.

وی افزود: خوشبختانه با استقرار دولت یازدهم با اجازه مقام معظم رهبری دولت توانست مبلغ ۱٫۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این طرح عظیم هزینه کند.

وزیر نیرو عنوان کرد: در سال جاری آبی با کاهش ۴۵ درصدی نزولات آسمانی مواجه شدیم و به همین دلیل آورد رودخانه ها کمتر از گذشته شد.

وی بیان کرد: با دستور ویژه رئیس محترم جمهور کارگروهی برای رسیدگی به سد گتوند شامل وزارت خانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، تیم مطالعاتی از دانشگاه تهران و شهید چمران اهواز بدون شک موضوع را رسیدگی و طرح انتقال نمک اجرایی  می‌شود.

چیت چیان گفت: نظرات گوناگونی در رابطه با سد گتوند ارائه می‌شود، بنده به عنوان مسئول آب کشور حتماً موضوع را رسیدگی کرده و وجود سد گتوند را طرح بسیار مفیدی برای منطقه می‌دانم، در سیلابی که اوایل امسال در استان خوزستان و شهرستان لالی به راه افتاد وجود این سد توانست سیلاب را کنترل کند در صورت عدم وجود این سد بدون شک سیلاب تا اهواز می‌رسید.

وی اظهار داشت: امسال با هماهنگی که با مجمع نمایندگان خوزستان داشتیم مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای آب آشامیدنی روستاهای خوزستان اختصاص پیدا کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.