تاکید استاندار خوزستان بر حل معضل عقب ماندگی تحصیلی در درون استان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: استان به لحاظ توسعه امکانات، مشابه تمام کشور است و امکانات آموزش و کمک آموزشی بسیاری در استان وجود دارد و این معضل عقب ماندگی تحصیلی باید درون استان حل شود.

 

به گزارش (ایسنا)، عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که امروز (۵ خردادماه) در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش استان، اظهارکرد: عوامل متعددی دست به دست هم دادند تا نتیجه آن این باشد. عمق فاجعه مشخص است و خدا را شاکریم که متوجه شدیم مشکل کجا است.

 

وی با بیان این که در حل مشکلات آموزش و پرورش استان باید مسایل فرهنگی را در نظر گرفت، افزود: برخی مشکلات به مسایل فرهنگی در جغرافیا بر می‌گردد. بخشی از این مسایل فرهنگی را ما به مردم تحمیل می‌کنیم و بخش دیگر، مشکلی است که در تمام مجموعه وجود دارد.

 

مقتدایی بیان کرد: اگر قرار است جمعیت مدیریت شود، یک پدر بی‌سواد چگونه یک خانواده پر جمعیت را می‌تواند اداره کند؟ برای حل مشکلات عقب‌ماندگی تحصیلی باید از قالب آموزش و پرورش خارج و مسایل فرهنگی، اقتصادی و امنیت را در نظر بگیریم و همه آن‌ها را به هم متصل کنیم.

 

وی با تاکید بر این‌که باید سهم‌خواهی را کم کرد، عنوان کرد: زمانی که از تمام بخش‌های استان در آموزش و پرورش نیرو وجود داشته باشد، می‌توان تمام مشکلات را حل کرد و به آن مناطق که عقب مانده هستند توجه بیشتری شود و سهم عقب ماندگی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شود. یک نسخه فوق‌العاده برای این مناطق باید داشته باشیم.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: اجحاف ملی در حق خوزستان نمی‌بینم. این‌که ما امکاناتی از مرکز خواسته باشیم و آن‌ها نداده باشند، این‌گونه نیست و هر چه هست در درون استان است.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ در این جلسه گزارشی از طرح پژوهشی درباره وضعیت آموزش و پرورش خوزستان و راهکارهای توسعه آن ارایه شد که طبق آن استان در شاخص​های کمی با میانگین کشوری برابر است اما در شاخص​های کیفی کمتر از آن است.

 

همچنین میانگین رتبه تحصیلی برخی رشته​ها در خوزستان بسیار پایین​تر از میانگین تمام کشور است. طبق این پژوهش عدم تعادل در ترکیب نیروی انسانی، مشکلات موجود در فضای آموزشی و ساختار قدیمی آن و دو زبانه بودن دانش​آموزان از مهم​ترین مشکلات تحصیلی در خوزستان عنوان شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.