شورای مشورتی جوانان خوزستان تشکیل می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان با اشاره به الگوی موفق تشکیل شورای مشورتی در استان گفت: مجمع مشورتی مرکب از جوانان نخبه هر منطقه در خوزستان تشکیل می شود.به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از کارکنان و اعضای برتر جمعیت هلال احمر خوزستان در سینما هلال اهواز اظهار کرد: یکی از کارهایی که می خواهیم انجام دهیم، سازماندهی مجموعه جوانان در قالب یک سازمان مردم نهاد غیر دولتی است که هیچگونه وابستگی به دولت نداشته و روی پای خود می ایستد.

وی افزود: اگر این تشکیلات راه افتاد با منطق علمی و کار کارشناسی وارد کار می شوند و در موضوعات و مسائل داخلی استان ورود می کنند و به مدیران نیز مشاوره می دهند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: قطعا باید فرصتی برای شناسایی چهره هایی که می توانند در آینده موفق شوند را فراهم کنیم. کسانی که در مناطق محروم حضور دارند در رقابت در شرایط نابرابر به لحاظ بعد مسافت و شرایط و امکانات فراهم کردن از عدالت به دور است.

مقتدایی بیان کرد: دولت ها یا هر نهاد و حکومتی آنقدر مشغله دارند که در حد خودشان نیروهایی که تشخیص می دهد را آموزش داده و به کار می گیرد و این افراد می توانند در مقاطع مختلف چهره های شاخص و مطرحی شوند.

تجربه موفق شورای مشورتی

وی با اشاره به تشکیل شورای مشاوران استاندار و مجمع توسعه استان خوزستان عنوان کرد: گروه مشاوران استان که از ۲۵ نفر از اساتید و مدیران با تجربه تشکیل شده است تجربه موفقی برای خودم داشته و به عنوان یک الگو در استان های دیگر از آن بهره می گیرند.

استاندار خوزستان با اشاره به حضور ۲۸ استاد در کارگروه فرهنگ شهروندی گفت: هر آنچه که به شهروندان مربوط می شود اعم از آموزش فرهنگ شهروندی و مسائل ترافیکی در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته که نتیجه آن کاهش ۲۲ درصدی تصادفات در نوروز سال جاری و در جاده ها و شهرهای استان بود.

مقتدایی عنوان کرد:‌ آدم ها به لحاظ شرایط و موقعیتی که دارند اگر به شکلی که اهل خیر باشند در زمانی که متعلق به خودشان است سعی می کنند هرآنچه را که از دستشان برمی آید برای خدمت به دیگران به کار می گیرند. جماعتی که شاید به جز عشق و علاقه چیز دیگری نداشته باشند در موقعیتی که انسان ها به کمک نیاز دارند همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی ادامه داد:‌ فکر جوان هرآنچه را دارد در اختیار دیگران قرار می دهد و کمک هایی که صورت می گیرد عمدتا ناشی از حس رضایتمندی بوده و انسان موحد نیز به دنبال رضایت خداوند است. این افراد بی توقع به کارهایی می پردازند که یا مغفول مانده و یا نیز برای دیگران مقبولیتی ندارند. معمولا این کارها از جنسی هستند که آدم برای ارضای خود در نیت و عمل انجام می دهد.

استاندار خوزستان گفت: شورای سیاست گذاری ورزش در تمام شهرهای استان تشکیل شده که سرجمع آنها را در قالب کاروان ورزشی تشکیل دادیم. ۳۵ نیرو با سلایق مختلف در این شورا برنامه های ورزشی استان را به خوبی پیش برده و با شناسایی و طرح مشکلات مناطق مختلف راهکارهای لازم را ارائه می دهند.

مقتدایی یادآور شد: شاه کلید تمام کارهایی که منجر به توسعه استان می شود در توسعه منابع انسانی خلاصه می شود. یکی از نهادهایی که به عنوان مجمع مردم نهاد و بدون وابستگی به دولت به دنبال تشکیل آن هستیم، مجمعی تحت عنوان جوانان با مدیریت آینده است.

وی تاکید کرد: این سازمان مردم نهاد از سراسر استان و حتی کشور تشکیل می شود تا بتواند در مسائل آینده مدیریتی استان مدعی بوده و ایفای نقش کنند. جمعیتی که بتوانند در آینده سکان دار استان بوده و آنقدر قوی عمل کنند که نظرشان با تحلیل های ارائه شده و کار کارشناسی اثر گذار بر تصمیمات مدیران اثر بگذارند.

استاندار خوزستان در پایان گفت:‌ این اتفاق باید در استان روی دهد تا همه احساس تعلق خاطر به استان پیدا کنند به گونه ای که در هر شهر باید ۵۴ نفر به این مجمع جوانان معرفی شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.