مدیرکل محیط زیست خوزستان: حل مشکل ریزگردها ۳۰ سال زمان می برد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: حل مشکل ریزگردها همانگونه که به وجود آمدن آن ناشی از۲۰ – ۳۰سال تغییرات در طبیعت بوده بازگشت به شرایط اولیه هم نیازمند زمان مناسبی است.

احمدرضا لاهیجان زاده اظهار داشت: شاید این برگشت غیرممکن باشد اما نزدیک شدن به شرایط اولیه هم به گذر زمان مناسب نیاز دارد.

وی گفت: تمام دستگاه های اجرایی بر اساس مصوبه هیات دولت لازم است اقدام های خود را در این چارچوب شروع کنند و تحمل چنین زمانی برای مردم آنگاه قابل قبول است که شاهد انجام اقدام ها باشند که در صورت انجام، مردم با مسایل آشنا هستند و تحمل می کنند.

لاهیجان زاده افزود: در مصوبه اسفند گذشته وظایف سازمان جنگل ها، هواشناسی، وزارتخانه های نفت و نیرو و نیز سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه ریزگردها مشخص شده است.

وی اظهار کرد: یک سری اقدام ها به این بر می گردد که فعالیت های قبلی باید اصلاح شود و یک سری فعالیت های جدید است که باید اتفاق بیفتد که این دو در کنار هم وضعیت را به شرایط مطلوب نزدیک می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این که کانون گرد و غبار بهمن ۱۳۹۳ داخلی بود گفت: بر اساس تکرار روزهایی که پدیده گرد و غبار اتفاق می افتد نزدیک به ۸۰درصد آن منشاء خارجی دارد یعنی اگر در طول سال ۵۰ روز آلودگی داریم ۸۰درصد منشا خارجی دارد و به طور عمده از سمت عراق و عربستان است.

بنا به این گزارش تندباد شدیدی همراه با وقوع پدیده گرد و غبار با میزان آلودگی ۸۳۰ میکروگرم بر متر مکعب و حدود ۵٫۵ برابر حدمجاز ، اهواز و برخی شهرهای غربی استان را درنوردید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.