تندباد در راه خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کورش بهادری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از امروز، شاهد رگبارهای پراکنده همراه با وزش تندباد در بیشتر مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این تندباد، مناطق شمال و شرق استان را در برخواهد گرفت، افزود: همچنین در مناطق جنوب استان از جمله آبادان، امیدیه و ماهشهر به دلیل وزش بادهای شدید وقوع گرد وغبار محلی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به نزدیک شدن به فصل برداشت گندم در استان، تصریح کرد: امشب و فرداشب علاوه بر رگبارهای پراکنده، رگبار تگرگ را نیز در مناطق شمالی استان خواهیم داشت.

بهادری تاکید کرد: توصیه می‌کنیم کشاورزان در عملیات برداشت به این موضوع توجه داشته باشند.

وی در ادامه به تندباد شدیدی که روز پنج​شنبه همراه با گرد وغبار غلیظ در سطح برخی شهرهای استان رخ داد، اشاره کرد و گفت: روز پنج​شنبه تندباد لحظه‌​ای با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بیشتر مناطق استان را درنوردید، این تندباد از بستان، دزفول، اهواز و گتوند آغاز شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: غلظت گرد وغبار به حدی بود که میزان دید را به ۱۰۰ متر کاهش داد و تقریبا آسمان بیشتر شهرهای استان را تحت تاثیر قرار داد، اما پس از آن نیز شاهد بارش رگبارهای پراکنده بودیم که در دزفول ۱۸ میلی​متر، اندیمشک ۸ میلی​متر، دهدز ۸ میلی​متر و ایذه ۴ میلی​متر بارش باران گزارش شد.

بهادری در پایان به بارش باران اشاره کرد و گفت: ایستگاه فرودگاه اهواز نیز بارش بیش از ۱/۰ میلی​متر در شهر اهواز را گزارش کرد، البته در برخی مناطق شهر اهواز بارش باران بیشتری را نیز شاهد بودیم.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.