آقاجری: پیام تبریک ظریف به عربستان دل مسلمانان دنیا را به درد آورد/ ظریف باید به مجلس بیایید و توضیح دهد/ یک منبع آگاه در وزارت خارجه: پیام ظریف امری متداول و متعارف بود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  حبیب آقاجری نماینده مردم بندر ماهشهر روز گذشته به یکی از رسانه های اصولگرای استان خوزستان گفته بود: پیام تبریک ظریف به وزیر امور خارجه عربستان دل مسلمانان دنیا را به درد آورد و چه ضرورتی داشت اقای ظریف به وزیر امورخارجه عربستان تبریک بفرستد.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش به اقدامات ضدبشری و ضد اسلامی آل سعود اشاره کرده بود و گفته بود: عربستان در تجاوز به یمن دیگر به صورت آشکار ثابت کرد که نوکر استکبار و صهیونیست هاست لذا انتظار نداشتیم از وزیر امور خارجه کشورمان که در این شرایط که جهان اسلام از حکام عربستان متنفر است پیام تبریک به وزیر امور خارجه عربستان بدهد.
حبیب آقاجری به رهیاب گفت: پیام تبریک ظریف به عربستان دل مسلمانان دنیا را به درد آورد چه ضرورتی داشت اقای ظریف به وزیر امورخارجه عربستان تبریک بفرستد تا امروز هم عرف نبوده است برای انتخاب وزیری پیام تبریک داده شود.
نماینده مردم بندر ماهشهر تاکید کرد: ظریف باید به مجلس بیایید و برای نمایندگان توضیح دهد دلیل این کار وی چه بوده است در زمانیکه این همه جنایت از این رژیم سر می زند چرا به وزیر امور خارجه اش تبریک گفته است.
وی در پایان اضافه کرد: از دستگاه دیپلماسی مان بیشتر از اینها انتظار داریم در خصوص یمن ما فعالیت آنچنانی ندیدیم و ضعیف عمل کرده است یعنی علاوه بر اینکه در قبال فاجعه انسانی در یمن کم تحرک هستند تازه به وزیر امور خارجه عربستان هم پیام تبریک می دهند.

این در حالیست که چند روز پیش یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه با طبیعی و متعارف خواندن پیام وزیر امور خارجه کشورمان به همتای عربستانی خود به ایرنا گفته بود: ارسال این پیام به هیچ وجه به معنای تائید اقدامات و حملات نظامی عربستان به مردم بی‌دفاع یمن نیست.

وی همچنین در ادامه به ایرنا گفت: پیام محمدجواد ظریف پیامی دیپلماتیک و محترمانه با حفظ مواضع اصولی و در چارچوب اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت بوده است.این منبع همچنین تأکید کرد: دو کشور ایران و عربستان به رغم فضای موجود، دارای روابط سیاسی و دیپلماتیک هستند و تبادل پیام به واسطه انتصاب وزیر خارجه امری متداول در مناسبات میان کشورها بر اساس عرف پذیرفته شده بین‌المللی محسوب می‌شود.

وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه با ارسال پیامی خطاب به عادل بن احمد الجبیر انتصاب وی را به سمت وزیر خارجه عربستان سعودی تبریک گفت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.