حاشیه های بازدید استاندار خوزستان از تالاب هورالعظیم؛ از توزیع بسته های پذیرایی بین سربازان تا آب بازی استاندار!

به گزارش عصر جنوب به نقل از شوشان؛
 * استاندار خوزستان به همراه اصحاب رسانه، معاون برنامه ریزی، معاون عمرانی، مسئولان آب و برق، مسئولان محیط زیست، مسئولان جهاد کشاورزی، فرمانداران دشت آزادگان و هویزه و برخی دیگر از مسئولان استانی و محلی از قسمت های مختلف تالاب هورالعظیم بازدید کرد.
* استقبال خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی استان از این بازدید کم سابقه بود. به طوری که چند تن از خبرنگاران  به دلیل نبود فضایی برای نشستن در خودرو مسیر اهواز تا تالاب هورالعظیم را به شکل ایستاده در مینی بوس تحمل کردند و برخی نیز با خودروهای دیگر دستگاه های اجرایی همراه این سفر خود را به مقصد رساندند.همچنین یکی از خبرنگاران در نهایت به دلیل کمبود خودرو موفق به همراهی دیگر خبرنگاران در این سفر نشد.
* در جریان بازدید از هنگ مرزی دشت آزادگان ، خبرنگاران شاهد یک اقدام از نوع اقدامات خاص دکتر مقتدایی بودند. استاندار خوزستان با جمع آوری بسته های پذیرایی مدیران و هیات همراه خود  این بسته ها  را میان  سربازان و مرزداران جوان و پرتلاش هنگ مرزی دشت آزادگان توزیع کرد. این اقدام استاندار مقتدایی مورد تقدیر و تشویق هیات همراه و خبرنگاران و خوشحالی سربازان هنگ مرزی شد.
* همچنین در جریان بازدید استاندار و هیات همراه و خبرنگاران از حوضجه های مرکز پرورش ماهیان بومی سوسنگرد، پیراهن استاندار خیس آب شده بود . او که طبق سال های گذشته با آغاز فصل گرما ترجیح می دهد بدون پوشیدن کت در جلسات و سفرهای کاری حضور پیدا کند در یک اقدام جالب توجه که تنها باید سراغ آن را از  مقتدایی خوش رو و شوخ طبع  گرفت با در دست گرفتن شلینگ آب حوضچه های ماهی برای لحظاتی دیگر مدیران و خبرنگاران را آب باران کرد و با لطافت همیشگی اش گفت: چرا فقط من خیس شوم، آب روشنایی ست شما نیز بی نصیب نمانید!
* عدم حضور نماینده ای از شرکت نفت در این بازدید و همچنین نشست کارگروه حفاظت از تالاب ها و سواحل استان خوزستان موجب انتقاد بی سابقه استاندار خوزستان که خود از خانواده وزارت نفت محسوب می شود شد. استاندار خوزستان در این خصوص گفت: از نفتی‌ها بسیار گله‌مند هستیم چرا که از آن‌ها نیز در این نشست دعوت شده ولی حضور ندارند. این عدم حضور نفتی‌ها مانع تصمیمات کارگروه حفاظت از تالاب ها نیست و تصمیماتی که گرفته می‌شود، اجرایی خواهند شد.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان  با اشاره مجدد به عدم حضور مجموعه نفت در جلسه، گفت: به نفت فرصتی یک ماه می دهیم؛ اگر در آن بخشی که باید کارهایی را انجام بدهد، اقدام نکند جلوی فعالیتش در هورالعظیم را می‌گیریم. همچنین به معاون رییس جمهور به خاطر تعللشان نامه می‌نویسیم و به آن‌ها فرصت می دهیم، در غیر این صورت جلوی تردد نفتیها در هور را می گیریم.
*مقتدایی در این سفر نیز مسائل گردشگری را نیز فراموش نکرده و گفت: در زمینه توریستی نیز برنامه‌هایی مدنظر است تا یک محیط تفریحی با سازگاری محیطی را در بهترین نقطه تالاب هور العظیم همانند تالاب شادگان اجرا کنیم و درصدد جذب گردشگر و مردم استان به این منطقه باشیم و امیدواریم با اجرای مصوبات این جلسات شاهد احیای این تالاب ارزشمند باشیم.
* در این بازدید خبرنگاران به همراه استاندار و هیات همراه سوار بر قایق های گشت زنی هنگ مرزی شدند و دقایقی نیز در تالاب هورالعظیم گشتی زده و  لحظات مفرحی را در این سفر رقم زدند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.