فرج اله خبیر خواستار ورود سازمان های مردم نهاد در حوزه بهداشت شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان گفت:با توجه به تشکیل تعداد زیادی سازمان های مردم نهاد در خوزستان، این سازمان ها باید در حوزه بهداشت و پیشگیری نیز ورود کنند.

فرج اله خبیر دوشنبه در همایش تجلیل از خیرین و فعالان عرصه سلامت در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد:سازمان های مردم نهاد می توانند به عنوان همکار حوزه بهداشت عمل کرده و آگاهی لازم را به مردم جامعه ارایه کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم در فرآیند تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی، استاندارد مناسب را پیاده کنیم وضعیت بهتری خواهیم داشت که حوزه بهداشت و تولید کنندگان نقش مهمی در این زمینه دارند.

خبیر با اشاره به اهمیت جلب مشارکت خیران در زمینه بهداشت ادامه داد: باید شرایط مناسبی را از نظر امکانات درمانی، فضای فیزیکی و تجهیزات برای بیماران فراهم شده و به بیماران نیازمند در تامین هزینه های درمانی کمک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز گفت: از آنجا که یکی از تمایلات جوانان روی آوردن به رژیم مدرن است در نتیجه باید فرهنگ غذای سالم را به مردم آموزش دهیم و یکی از مهمترین فعالیت های امسال، افزایش سواد سلامتی به ویژه برای جوانان است.

دکتر سید سعید سیدیان اضافه کرد: ما نیازمند یک انقلاب و یک بازنگری جدی در فرهنگ سلامتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه یک کتاب با عنوان سلامت برای دانش آموزان تهیه شده ادامه داد: ما باید نسل آینده را به فرهنگ قدرتمند سلامتی مجهز کنیم تا در مقابل غول بیماری های غیر واگیر مقاومت کنند.

در این آیین از ۵۱ نفر از فعالان عرصه سلامت در مجموعه دانشگاه، هفت نفر از خیران و هشت صنعت برتر خوزستان تجلیل شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.