اورکی: برای تشکیل خانه احزاب آمادگی داریم/ ۲ شهرستان جدید به تقسیمات استان اضافه می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان از آمادگی این استان برای تشکیل خانه احزاب خبر داد.

محسن اورکی در نشست خبری ویژه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امکان تشکیل خانه احزاب در خوزستان وجود نداشت، زیرا تعداد احزاب و گروه های شناسنامه دار کمتر از ۱۵ مورد بود که این بر خلاف قانون تشکیل خانه احزاب است.

وی افزود: در یک سال گذشته تعداد احزاب و گروه های شناسنامه دار خوزستان رشد ۱۰۰ درصدی داشته و هم اکنون ۲۵ حزب، تشکل و گروه ثبت شده و دو مورد نیز در مرحله تصویب هستند.

اورکی اظهار کرد: دبیران کل تشکل ها می توانند درخواست کتبی خود را ارایه دهند تا مقدمات ارسال آن را به وزارت کشور فراهم کنیم.

وی با اشاره به انجام مقدمات برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک فضای سالم و بانشاط و رقابتی توصیه کرد: فعالان سیاسی که می خواهند از حزب، تشکل و یا افراد در این انتخابات حمایت کنند نسبت به ثبت و شناسنامه دار کردن تشکل خود اقدام کنند.

اورکی اضافه کرد: آمادگی داریم در اسرع وقت زمینه ثبت و صدور مجوز متقاضیان را انجام دهیم، زیرا حمایت و فعالیت در قالب تشکل و حزب در آینده امکان پیگیری مطالبات از نامزدهای انتخاباتی را بیشتر می کند.

وی همچنین ارتباط دوستانه استاندار با طیف های مختلف سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا را یادآور شد و گفت: این مساله باعث شده که گروه هایی با سلیقه سیاسی مخالف نیز حرمت نگهدارند به طوری که در یک سال گذشته با وجودی که ۱۶ سخنرانی از شخصیت های مهم کشوری در خوزستان برگزار شده اما هیچگاه شاهد حوادث و تنش و مزاحمت هایی که در سایر استان ها اتفاق می افتد در خوزستان نبودیم.

این مقام مسوول با اشاره به برگزاری نشست با اقوام و تشکل های سیاسی تاکید کرد: در بعد توسعه سیاسی نگاه خوزستان به سمت و سوی حرکت از تفرقه به سمت وحدت تمام اقوام، احزاب و گروه هاست.

*۱۵ طرح در انتظار لایحه جدید

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری خوزستان در ادامه گفت: ۱۵ طرح در حوزه تقسیمات کشوری خوزستان در انتظار تصویب لایحه جدید تقسیمات کشوری است.

وی اضافه کرد: از این تعداد دو مورد تشکیل شهرستان، چهار مورد تاسیس بخش و بقیه نیز برای تشکیل شهرهای جدید در خوزستان هستند.

اورکی درباره ارتقای بخش و شهرهای خوزستان بدون در نظر گرفتن امکانات و زیرساخت ها، اظهار کرد: در نظر نگرفتن امکانات یک منطقه پیش از تقسیمات جدید، ضعفی است که در قانون خدمات کشوری وجود دارد؛ در این زمینه وزارت کشور باید متعهد شود پیش از تصویب، تشکیلات یک شهر یا شهرستان را اعم از کارکنان، تجهیزات و ساختمان تامین کند.

وی درباره اختلافات پیش آمده درباره تعیین مرز و حریم شهرهای ماهشهر و بندر امام گفت: در این مورد تاکنون چهار گزینه به شورای عالی شهرسازی پیشنهاد شده که هنوز هیچکدام از آنها نهایی نشده است.

اورکی افزود: تعیین حریم این دو شهر به بررسی مجدد در مرکز خوزستان موکول شده است.

وی بیان کرد: از ۲۷ فرمانداری در خوزستان تاکنون ۲۳ فرماندار منصوب شده اند و چهار فرماندار دیگر نیز در شرف تعیین تکلیف هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.