بانک اطلاعات تشکل‌های مردم نهاد ایجاد می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت: بانک اطلاعات تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد خواهد شد.

فردین بیگدلی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل سازمان‌های مردم نهاد ارتقای سطح مشارکت مردم است و باید کوشید تا این تشکل‌ها در ایفای نقش خود موفق عمل کنند.

بیگدلی با اشاره به این که ۱۱ تشکل مرتبط با امور این اداره کل شناسایی شده‌اند که در حال فعالیت هستند افزود: درصدد هستیم با تشکیل بانک اطلاعات تمامی تشکل‌های مرتبط را برای ارایه خدمات بیشتر و مناسب‌تر شناسایی کنیم.

قائم مقام اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: امسال برنامه‌های گوناگونی در حوزه تشکل‌های مردم نهاد اجرایی خواهد شد که از جمله به ایجاد بانک اطلاعاتی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و همچنین برون‌سپاری برخی از امورات اشاره کرد.

وی با بیان این که انجمن‌های میراث فرهنگی به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها در حال شکل‌گیری هستند گفت: دوستداران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در تمامی شهرهای استان می‌توانند نسبت به ثبت تشکل مردمی خود اقدام کنند و این اداره کل از آنها استقبال و حمایت خواهد کرد.

به باور بیگدلی: تشکیل انجمن‌های دوستداران موجب فعال شدن این بخش در جامعه و هم‌افزایی در فعالیت‌ها خواهد شد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.