آغاز طرح آمایش اتباع خارجی در استان خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان گفت: با توجه به اطلاعیه صادره از دبیر خانه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی وزارت کشور طرح ملی آمایش اتباع عراقی و افغان ساکن در خوزستان از ابتدای اردیبهشت آغاز شد.

حمید سیلاوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح آمایش به منظور تعیین ظرفیت میزان مهاجرت پذیری اتباع در خوزستان است که با تعیین میزان ظرفیت، اتباعی که بیش از ظرفیت در استان حضور دارند خارج می شوند.

وی گفت: مقدمات این طرح که از فروردین امسال در خوزستان آغاز شده شامل ۹ مرحله طرح آمایش اتباع افغان و هشت مرحله طرح آمایش اتباع عراقی و سایر ملیت ها است.

سیلاوی افزود: این طرح امسال مرحله دهم آمایش اتباع افغان و نهم اتباع عراقی است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان بیان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۳ هزار نفر اتباع کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و بنگلادش در خوزستان حضور دارند که بیش از ظرفیت مهاجرت پذیری در این استان است.

وی گفت: بالغ بر دو هزار نیروی خارجی کارشناس نیز در مناطق ویژه اقتصادی خوزستان مشغول به کار هستند.

سیلاوی با اشاره به نحوه اجرای طرح آمایش اتباع اظهار کرد: اتباع مجاز برای تحویل کارت قدیم و دریافت کارت آمایش جدید به اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خوزستان به نشانی اهواز بلوار قدس خیابان زینب شمالی مراجعه کنند.

وی گفت:اتباع خارجی مجاز ساکن در خوزستان ازاول اردیبهشت تا ۲۷ خرداد ماه امسال در صورت افزایش و کاهش اعضای خانوار خود ( تولد، فوت، جابجایی، ازدواج، تغییر سرپرست) برای تکمیل پرونده به اداره کل مذکور مراجعه کنند.

وی افزود: در دهه ۶۰ بالغ بر ۱۲۰ هزار تبعه عراقی و ۷۵ هزار اتباع افغان در خوزستان حضور داشتند که در طول این چند سال با آرامشی که در فضای کشورهای آنها بوجود آمد از خوزستان خارج شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.