ارتش به‌ویژه در خوزستان از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور گفت: ارتش در منطقه جنوب غرب کشور و به‌ویژه در خوزستان از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش عصر جنوب به نقل از فارس ، امیر علی ظریفی‌یگانه صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش که به مناسبت ۲۹ فروردین‌ماه در بلوار قدس اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در نقاط مختلف از جمله ختم غائله کردستان و مقابله با توطئه​های براندازی نظام در سال‌های پیش از جنگ تحمیلی، ۲ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد و با آغاز جنگ نیز با وجود این‌که کمتر از ۱۸ درصد توان نظامی داشت، با اعزام نخستین یگان​های خود در ۱۰۰ روز اول جنگ توانست مقابل رژیم بعث عراق بایستد و جلوی پیشروی آنها را بگیرد.

وی اضافه کرد: ارتش در چهار بخش نیروی زمینی، نیروی هوایی، نیروی دریایی و قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیا(ص) فعالیت می​کند.

فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور اضافه کرد: ارتش در منطقه جنوب غرب کشور و به‌ویژه در خوزستان از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و در سراسر آسمان این استان و بخش اعظم مرزهای زمینی فضای امن ایجاد کرده است.

ظریفی‌یگانه با بیان اینکه ۲۹ فروردین‌ماه یادآور پیام تاریخی امام​ خمینی(ره) است گفت: در زمان انقلاب اسلامی زمانی که ارتش را به انحلال کشیدند و شکافی بین ارتش و ملت ایجاد شده بود، به واسطه تصمیم تاریخی امام خمینی(ره) ارتش توانست روح تازه​ای در کالبد خویش بدمد.

وی در پایان بیان کرد: همین فداکاری​های ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در دفاع مقدس، اقدام بازدارنده‌ای بود که در نتیجه آن، امروز دشمن جسارت تعدی به خاک کشورمان را ندارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.