پیام محمد کیانوش راد به مناسبت شهادت مدافع حرم “حبیب جنت مکان” + خاطره ای از شهید

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: محمد کیانوش‌راد (کربلایی) نماینده مردم اهواز در مجلس ششم و فعال سیاسی اصلاح طلب به مناسبت شهات مدافع حرم “حبیب جنت مکان” یادداشت و خاطره ای را به شرح زیر منتشر کره است:

امروز؛ سوگمندانه و غمگینانه برای خود گریستم بر غم از دست دادن حبیب. شهادت حاج حبیب جنت مکان رو به همه دوستان و خصوصا خانواده ایشان باید تسلیت گفت.

“حبیب پس از آزادی از بازداشتم، از تهرانسر برای دیدار به منزلمان آمد و از محبت هایش شرمنده شدم. او مخالف دیدگاه من بود، او عاشق آرمانهایش بود. او عاشق ولایت و رهبری بود، اما کریمانه و بزرگوارانه و با تن مجروحش، و با جانبازی دیگر، با شیرینی به دیدارم آمد. روحش شاد.

مدتی بعد، بدلایلی موبایلم رو خاموش کرده بودم. باورم نمی شد، به در خانه مان آمده بود و نگران و جویای حالم شده بود و طی تماس به او گفتم چیزی نیست. این مردانگی برایم عجیب بود اما او چنین بود. او به اصول اصلی انقلاب و ضرورت همدلی سخت پایبند بود. او به نزدیکی نیروها وفادار اسلام و انقلاب و بقول خودش نزدیکی بچه مسلمون ها اعتقاد داشت.

من اگر چه با او بحث داشتم و مخالف بودم، اما همان وقت در برابر روح بلند و طعم پاک ایمانش، غبطه خوردم و اکنون او رفت و ما ماندیم.

انسان بودن به خط و ربط و جناح و دسته و گروه نیست. محبت و عشق ورزیدن به هم وجه ممیز انسان بر حیوان است. او با عشق به آرمان هایش و برای رهایی مردم ستمدیده لباس جهاد را همچون گذشته بر تن نمود. شهادت زیبنده چنین بزرگانی است. در برابر عظمت چنین روح های بزرگی ، جز شرمندگی برایمان چیزی نمانده.

یادشان و راهشان، همواره جاودان. دوستان بگریدم و یکدیگر را پیدا کنیم، حتی در میان مخالفانمان.

محمد کیانوش راد / ۲۸ فروردین ۱۳۹۴”

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.