بی مهری مسئولین به “قیصر” ادامه دارد!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  سرپرست حوزه هنری خوزستان به همراه اعضای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب در خوزستان و جمعی از شاعران استان در اولین روز این هفته پس از حضور بر مزار قیصر امین‌پور با خانواده این شاعر دیدار کردند.

سرپرست حوزه هنری خوزستان پس از حضور بر آرامگاه قیصر امین‌پور گفت: طلیعه هفته هنر انقلاب اسلامی همزمانی آن با سالگرد شهادت سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی است.

علی‌رضا چرخابی افزود: امیدواریم این نشست‌ها استمرار داشته باشد تا تعالی هنر انقلاب اسلامی را در جایگاهی که شایسته آن است، داشته باشیم.

وی اظهار کرد: برای اولین بار است که هفته هنر را با رویکردی جدید آغاز کردیم و با همت استانداری خوزستان و وزارت کشور ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب را راه‌اندازی کردیم.

سرپرست حوزه هنری خوزستان عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی ستاد بزرگداشت هفته هنر این است که با برگزاری برنامه‌های غیرمتمرکز در سراسر شهرهای استان زمینه بهره‌مندی از مشارکت حداکثری کلیه هم استانی‌ها را فراهم آورده باشیم.

چرخابی در پایان به تشریح برنامه‌های این هفته حوزه هنری پرداخت و گفت: در ادامه برنامه‌های این هفته دیدار هنرمندان با ائمه جمعه شهرستان‌های استان، پخش فیلم در سینماهای حوزه هنری استان به صورت نیم بها و اجرای نمایش خیابانی با موضوع هنر انقلاب را  برای روز دوم این هفته داریم.

وی ادامه داد: حضور دانش آموزان در مساجد، بازدید رایگان عموم مردم از موزه‌های دفاع مقدس و افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی در سینما بهمن اهواز از  دیگر برنامه‌های این هفته هستند.

سرپرست حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این هفته مراسم تجلیل از پدیدآورندگان و پژوهشگران عرصه هنر و همچنین هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی خوزستان در روزهای ۲۴ و ۲۶ فروردین ماه است.

چرخابی تصریح کرد: مهمترین حرکت حوزه هنری برای این هفته رونمایی از آغاز فاز مطالعاتی پروژه جامع مستند نگار تاریخ شفاهی استان خوزستان است.

از دیگر برنامه‌های این مراسم شعرخوانی توسط شاعران مطرح استانی در کنار مزار این شاعر بود که قاسم آهنین‌جان و مرتضی حیدری آل‌کثیر به نمایندگی از شاعران اهوازی در این مراسم حضور داشتند.

از دیگر برنامه‌های این روز حضور سرپرست حوزه هنری خوزستان، مسؤولان، شاعران و دیگر حضار بر مزار شهدای گمنام در جوار آرامگاه قیصر امین‌پور بود.

در ادامه مراسم سرپرست حوزه هنری خوزستان، رییس اداره ارشاد شهرستان گتوند و اعضای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب در خوزستان با حضور در منزل قیصر امین‌پور با خانواده آن مرحوم دیدار کردند.

علی‌رضا چرخابی، سرپرست حوزه هنری خوزستان، قیصر امین‌پور را شاعری انقلابی و چراغ راهی برای جوانان دانست که اشعارش فراتر از زمان و مکان می‌تواند به عنوان شاعر انقلابی عصر حاضر نقشه راه شاعران جوان و ادبیات انقلابی باشد.

سپس پدر مرحوم قیصر امین‌پور شعری از آن مرحوم را برای حاضران خواند و به بیان خاطراتی از وی پرداخت و خواستار رسیدگی مسؤولان به وضعیت آرامگاه زنده‌یاد دکتر قیصر امین‌پور شد. همچنین لوح یادبودی از طرف حوزه هنری استان خوزستان به خانواده آن مرحوم اهدا شد.

ایسنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.