مهاجرت بی رویه معلمان خوزستان به خارج از استان!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در آموزش و پرورش استان مهاجرت بی‌رویه نیروی انسانی به‌ویژه بعد از بروز پدید گرد و خاک را شاهد هستیم.

به گزارش عصر جنوب به نقل از ایسنا؛ حرج چلداوی اظهار کرد: آمار خروج از استان و جابه‌جایی درون استانی بالاست. در سال جاری تعدادی از همکاران بازنشسته خواهند شد و این بر مشکلات کمبود نیروی انسانی می‌افزاید. کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان بیش از سایر استان‌هاست که لازم است این مشکل به صورت ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت حل مشکل نیروی انسانی در حال تشکیل کمیته سامان‌دهی نیروی انسانی هستیم. این کمیته متشکل از تمام معاونین اداره‌کل و مدیران اداره‌ها زیر نظر مستقیم مدیرکل است که وظیفه سامان‌دهی و حل مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان دارد. جلوگیری از نقل و انتقالات بی‌جا، جلوگیری از فعالیت‌های غیرآموزشی و غیرتخصصی و به‌کارگیری درست سرباز معلم مطابق با رشته و تخصصی از مهم‌ترین اهداف این کمیته است.

چلداوی ادامه‌داد: قطعا این مشکلات و کمبود نیروی انسانی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیرگذار خواهد بود. تمام این موارد در کمیته ساماندهی نیروی انسانی، مطرح و برای حل آنها تلاش می‌شود. همچنین موضوع افت تحصیلی در کمیته برنامه‌ریزی با کارگروه‌های تخصصی از تمام جوانب مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ورود وزارت به صورت ویژه جهت برطرف کردن کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان از تمام استان‌ها بالاتر است، به‌طوری که در هر منطقه، مدرسه، مقطع آموزشی و رشته، این کمبود وجود دارد و حتما باید این کمبود به صورت ویژه و با مجوز خاص از سوی وزارت آموزش و پرورش برطرف شود. این امر قطعا با همکاری مسئولان استانی و پیگیری نمایندگان استان در مجلس محقق می‌شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • سلام اگه مشکل گرد وخاک وکاروغیره حل نشه خیلیها میرند ضمنا همیشه مسولان میگن نیرو کم دایم اگه راست میگن نیرو جوان تازه نفس بگیرندیک یا علی بگید جرات به خرج بدهند با مسولان وزارت حرف بزنندجذب کنندچند درصدپول نفت وبدهن نیرو جدید بگیرند