فرهنگ جنوب / ۱۹ فروردین ۱۳۹۴

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روزنامه فرهنگ جنوب در تازه ترین شماره خود در ستون زیر ذره بین نوشت:
برخی مدیران از دست من فرار می کردند!
مقتدایی استاندار خوزستان در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت که اگر با انصاف و معیارهای علمی بررسی شود استان خوزستان جزو برترین ها در اجرای ماموریت های خود بوده است. وی این را هم گفت که ایرادی که سال قبل از من می گرفتند این بود که مدیران می خواهند بیایند به شما گزارش دهند وقتی می دانم اوضاع استانم چیست نمی خواهم مدیر گزارش بدهد اگر جایی گیر کردم صدایشان می زنم. مقتدایی  به فرار برخی مدیران هم اشاره کرد و گفت که بعضی از مدیران که مکرر دنبال وقت گرفتن بودند وقتی مرا می دیدند از دست من فرار می کردند چون کار بود و برای کار باید جواب می دادند خودم میدانم چه اولویت هایی دارم و چه کاری باید انجام دهم.
استاندار خطاب به مدیران گفت که هر ریالی که در اختیارتان است مفت خرجش نکنید ببینید چگونه می شود به این پول بیفزاییم یکی از راهها همین توافقنامه های است که انجام شده و شما می توانید ارقام قابل توجه ای از مرکز برای استان جذب کنید.
وقتی انتقاد استاندار  هم جواب نمی دهد
عبدالحسن مقتدایی از همان روزهای اولی که به بر صندلی استانداری خوزستان تکیه داد نشان داد میانه خوبی با سرعت گیرها ندارد او بارها و بارها به بهانه های مختلف از وجود سرعت گیرها در شهر ابراز ناخرسندی کرد و قول برچیده شدن آنها را داد.
مقتدایی در جلسه کارگروه ایمنی راه های استان که در بهمن ۹۲ در محل استانداری خوزستان برگزار شد گفته بود که باید فرهنگ رانندگی در استان خوزستان تغییر کند و به جایی برسیم که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تمامی سرعت گیر ها در سطح شهر های استان به غیر از مقابل مدارس، برداشته شود. استاندار خوزستان حتی وجود سرعت گیرها در شهر را توهین به شعور شهروندان دانست. وی در آن زمان گفت که سرعت گیرها باید در خارج از شهر باشند و وجود آن در شهر نوعی توهین به شهروندان است.
اما با گذشت حدودا دو سال از نقد جدی استانداری به سرعت گیرها انتظار داشتیم لااقل مقتدایی تا امروز این وعده را محقق کنند تا به قول خودشان به شعور مردم بیش از این توهین نشود. امروز شهرهای خوزستان خصوصا اهواز تبدیل به سرعتگیرستان شده اند آنهم سرعت گیرهای غول پیکری که گویا امتداد رشته های کوه های زاگرس در خیابان های شهر هستند امید است استاندار مردم را از شر این سرعت گیرها به زودی برهاند آمین.
پاسخ مدیرکل میراث به انتقادات
چندی ست که برخی رسانه ها و همچنین شبکه های مجازی در آمار سفرهای نوروزی خوزستان ارائه شده توسطه مدیرکل میراث فرهنگی استان تشکیک وارد کرده و آنم را آمارسازی خوانده اند. در همین زمینه اخیرا افشین حیدری مدیرکل میراث در مقام پاسخگویی برآمده و گفته است که برخی رسانه ها از حرف هایم برداشت اشتباه کرده اند! وی این را هم گفته است که برخی دوستان در رسانه از صحبت های اخیر من برداشت اشتباه داشته اند و این را باید یاد آوری کنم در مقطع که مصاحبه شد، صحبت از ۱۴ میلیون بازدید بوده است نه این مقدار بازدید کننده و این مطلب را در همان مقطع ۹ میلیون بازدید نیز به همین شکل بوده است.
مصائب قطار اهواز به مشهد
مجید سعیداوی در مطلبی برای ذره بین نوشت : اگر یک وقت جهت زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام قصد سفر با تنها قطار اهواز مشهد داشتید احیانا بعد از چند کیلومتر از این انتخاب ، پشیمان و ضمن سرزنش خود احیانا” توبه خواهید کرد و لقای سوار شدن به قطار مهتاب را به لقای کم فروغش خواهید بخشید. لطفا زود نگویید که استقبال مردم از این قطار نشانه رضایت کامل آن هاست.
وقتی همین یک قطار بیشتر درحال رفت و برگشت نیست چاره چیست وچه بایدکرد؟! تازه باید ممنون مسئولین راه آهن هم باشیم که به مردم خوزستان لطف دارند والا معلوم نیست که این خیل عظیم مشتاقان زیارت ثامن الحجج با چه وسیله ای بروند. اما وضع این قطار را با قطارهای استان های دیگر مثل قطارهای سبز و غزال و… بسنجید و ببینید چه ظلمی بر این زایرین می شود. در کوپه های به عرض تقریبی یک و نیم در دو و نیم متر برای شش نفر جا دیده شده که به علت حجم بسیار کم آن اغلب مسافرین در راهرو قطار می ایستند.
اگرکسی با خانواده زیر شش نفر قصد سفر دارد باید هزینه ۶ نفر را بپردازد والا باید حضور افراد نامحرم و نامتجانس با خود را حداقل ۲۷ ساعت تحمل کند. وفتی تخت ها را برای خواب آماده می کنید دیگر نشستن غیر ممکن می شود و سرت به طاق تخت بالایی می خورد که یا باید نیم خیز بشینیدیا روانه راهرو!
تعداد زیاد مسافران به علت ۶ نفره بودن کوپه ها و طولانی بودن مسیر باعث می شود که آب سرویس های بهداشتی هم کم و بعضا قطع می شود که تا رسیدن به ایستگاهی که آب داشته باشد چه مصیبتی اتفاق میافتدو….  چرا نباید زوارخوزستانی مثل خیلی از استان ها از جمله تهران از قطارهای مناسب  استفاده کنند؟
چرا هیچ نماینده ای در مجلس به فکراین مسافران نیست. شاید به خاطر این است که آن ها چون با هواپیما رفت و آمد می کنند نیازی نمی بینند حساس شوند. اگر مردم خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده اند چرا کسی به فکرآسایش آنان در سفر زیارتی نیست؟
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.