چمران: شهردار باید متخصص و سیاسی باشد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مهدی چمران روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در آبادان گفت: شهردار باید فردی متخصص و سیاسی باشد.

عضو شورای عالی استان های کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اعضای شوراهای شهر و روستا، افزایش غیرقانونی اختیارات را خواستار نیستند و تنها، رسیدن شوراهای شهر و روستا به جایگاه واقعی خود را پیگیری می کنند.

چمران ادامه داد: اگر بتوانیم شوراها را به جایگاه واقعی خود برسانیم، دولت نیز می تواند به وظایف حاکمیتی خود پرداخته و انجام امور نیز آسان تر شود.

عضو شورای عالی استان ها در ادامه با اشاره به اصول ۱۰۰، ۱۰۱، ۱۰۲، ۱۰۳، ۱۰۵ و فصل ششم و هفتم قانون اساسی کشور گفت: جایگاه قانونی شوراها مشخص است و اعضای شورای عالی استان ها نیز خواسته فراتر از قانون ندارند.

چمران به تجربه موفق شوراهای شهر و روستا در انجام امور مردم اشاره کرد و گفت: لازم است، دولت و مجلس نیز برای دستیابی این نهادهای مدنی به جایگاه واقعی خود بیش از گذشته کمک کنند.

عضو شورای عالی استان های کشور با بیان نقش و جایگاه شوراها و شهرداری ها به عنوان کلیددار مدیریت شهری گفت:شوراهای شهر و روستا امید مردم هستند و تحقق اهداف قانون نیز با همدلی و وحدت عملی می شود.

چمران با بیان پیگیری اصلاح و بازنگری قانون شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود:با توانمندسازی شوراها و سپردن مسئولیت ها به این نهاد، بار مشکلات دولت نیز در مقام اجرایی کمتر می شود.

رئیس شورای شهر تهران انتخاب شهردار از سوی شوراها را تخصصی و اجرایی خواند و افزود: شهردار باید فردی متخصص و سیاسی باشد و شوراها براساس تخصصی که دارند فرد را انتخاب می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای عالی استان های کشور به منظور دیدار از مناطق عملیاتی به استان خوزستان سفر کرده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.