بخشنده: طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی تا سال ۹۵ تکمیل می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بخشنده گفت: عملیات زیربنایی بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هکتاری احیای زمین های کشاورزی استان خوزستان در دست اقدام است و با کمک موسسه جهاد نصر و همکاری بخش خصوصی پیش می رود

معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام موسوم به طرح مقام معظم رهبری بر اساس برنامه زمان بندی و توافق با دستگاه های مسئول در حال اجراست و امیدواریم که بخش زیاد آن تا سال ۹۵ به اتمام برسد.
به گزارش عصر جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالمهدی بخشنده در سفر به اهواز اظهار کرد:عملیات زیربنایی بیش از ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی طرح ۵۵۰ هکتاری احیای زمین های کشاورزی استان خوزستان در دست اقدام است و با کمک موسسه جهاد نصر و همکاری بخش خصوصی پیش می رود.
وی اضافه کرد:منابع مالی طرح به موقع تامین شده و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است و این منابع به طرح تزریق شده و روند اجای طرح نیز با کیفیت مطلوب در حال اجراست.
بخشنده اظهار کرد: برای سال ۹۳ قرار بود ۶۰۰میلیون دلار به طرح تزریق شود و از آنجایی که کار از مهر پارسال آغاز شد ۳۰۰میلیون دلار اعتبار از سوی دولت، تامین شد.
معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه دولت، محدودیتی برای تامین منابع مالی طرح نگذاشته است، گفت:تا هر اندازه که توان جذب وجود داشته باشد منابع در اختیار قرار می گیرد.
معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سوی وزارت نیرو برای تامین آب بخش کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده شده است و با توجه به بارندگی های امسال کمبود آب زیادی نخواهیم داشت.
وی ادامه داد:با توجه به ذخایر پشت سدها و بارندگی های سه هفته اخیر، امید می رود در سال زراعی جاری خیلی کمبود آب نداشته باشیم.
* تاکید بر استفاده از روش های نوین آبیاری
معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود:این وزارت، تعامل مطلوبی با وزارت نیرو دارد تا با استفاده از سامانه های نوین آبیاری اعم از تحت فشار، انجام عملیات زیربنایی در اراضی، احداث کانال های ایزوله شده(عایق بندی شده)، تسطیح اراضی و زهکشی، مصرف آب را به کمترین میزان رسانده و بهره وری آب را بالا ببرد.
وی اظهار کرد:همکاری مطلوبی بین وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی و استانداری ها و دیگر دستگاه های مرتبط وجود دارد و امید است سال زراعی خوبی پشت سر بگذاریم.
بخشنده در سخنان خود همچنین از پیگیری وزارت جهاد کشاورزی برای جبرات خسارات ناشی از سیلاب اخیر در مناطقی از استان خوزستان خبر داد و گفت:وزیر کشور و استاندار خوزستان مساله را بررسی می کنند و وزارت نیز عضو ستاد بحران است که برآوردهای اولیه را در این ارتباط انجام داده است.
وی افزود: در حال نهایی کردن این برآوردها هستیم و با پیشنهاد آن به وزارت کشور

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.