مصوبات خورستان در بخش جاده ای، ریلی و هوایی تشریح شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به مصوبات شورای حمل و نقل استان در بخش​های مختلف جاده​ای، ریلی و هوایی در اسفندماه امسال و برگزاری نشست اخیر مسئولان استانی در وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر و معاونین وی، از تصویب نهایی این مصوبات در این نشست خبر داد و گفت: در این نشست ۲۰ مصوبه در بخش​های مختلف جاده​ای، ریلی، فرودگاهی، پایانه​ها و هواشناسی استان به تصویب رسید که نتایج بسیار خوبی از این مصوبه​ها حاصل شده است.

 

احمد سیاحی در گفت​وگو ایسنا اظهارکرد: احداث آزادراه اندیمشک -اهواز یکی از مهمترین مصوبات جاده​ای بوده است که بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد این پروژه توسط بخش خصوصی اجرا شود.

وی افزود: همچنین تسریع در اجرای عملیات احداث جاده کمربندی مسجدسلیمان، تامین اعتبار و سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی قطعه باقی​مانده از جاده شوشتر به دزفول به طول ۴۵ کیلومتر، احداث بخش باقی​مانده از جاده چهار خطه رامهرمز به بهبهان و احداث جاده​های کمربندی اهواز، آبادان و خرمشهر از دیگر مصوبات بخش جاده​ای بوده است.

سیاحی تصریح کرد: ضرورت اصلاح و بازسازی ترمینال​های داخلی فرودگاه فعلی اهواز و افزایش ظرفیت پارکینگ فرودگاه از مباحث مطرح شده در این نشست بود که در نهایت مقرر شد با مشارکت استان، عملیات اجرایی آن سرعت بگیرد و تا خردادماه سال​آینده با الحاق ترمینال خارجی به ترمینال داخلی فرودگاه، توسعه ترمینال داخلی انجام شود و در نیمه اول سال آینده ترمینال پیشرفته پروازهای خارجی نیز به سرانجام برسد.

وی در خصوص فرودگاه جدید اهواز گفت: وزیر راه و شهرسازی در این زمینه قول داد که در بهار سال ۹۴ عملیات اجرایی این پروژه آغاز شود. زمین این فرودگاه به وسعت یک هزار و ۳۲۰ هکتار تملک و قسمت اعظم دیوار آن کشیده شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان اظهارکرد: البته وزارت راه و شهرسازی به دلیل عدم تعهد وزارت نفت مبنی بر خرید فرودگاه موجود و استفاده از اعتبار آن برای احداث فرودگاه جدید، متعهد شد در اسرع وقت در ساخت فرودگاه جدید اهواز مشارکت کند.

سیاحی به مصوبات بخش ریلی اشاره و خاطرنشان​کرد: ضرورت شروع عملیات اجرایی خط دوم اندیمشک به اهواز و خط ریلی خرمشهر به آبادان از موضوعات مطرح شده بود و در این نشست براساس مصوبه صورت گرفته بر لزوم عملیات اصلاح و بازسازی محور جنوب از درود تا اندیمشک تاکید شد.

وی با اشاره به فعالیت مناسب پیمانکار در پروژه خط اهواز به بندرامام اظهارکرد: در خصوص خط ریلی شلمچه-بصره نیز وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل کشور عراق توافق​نامه​ای داشته که براساس آن دستور پیگیری به معاونت مربوطه داده شد.

سیاحی افزود: شاید همه این مصوبات در بخش ریلی مهم باشد اما مهم​ترین آن​ها احداث خط ریلی اهواز–رامهرمز، ایذه، شهرکرد –اصفهان بود که در برنامه قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: در بخش پایانه​ها، وزیر راه و شهرسازی دستور داد عملیات اجرایی پایانه شلمچه تکمیل شود و علاوه بر این موضوع بازارچه مرزی پایانه چذابه نیز مطرح شده است.

سیاحی با اشاره به مصوبات بخش هواشناسی و ضرورت تکمیل و تجهیز این اداره کل، گفت: براساس دستور وزیر راه و شهرسازی لازم است یک برنامه کوتاه​مدت و بلندمدت در زمینه هواشناسی وجود داشته باشد و همچنین با توجه به ضرورت پایش و اطلاع​رسانی در خصوص ریزگردها و برای کمک به این بخش مقرر شد از ۱۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای تکمیل و تجهیز اداره​کل هواشناسی، استفاده کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در زمینه بنادر نیز اظهارکرد: براساس مصوبات این نشست، دستور لازم جهت ایجاد تجهیزات لازم و ارایه تسهیلات برای بنادر استان داده شد تا شاهد رونق بیشتر بنادر در استان باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.