رحمت الهی موجی از شادی را در میان خوزستانی ها به وجود آورد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: موج جدید بارندگی ها از نخستین ساعات روز چهارشنبه بسیاری از مناطق خوزستان را فرا گرفت و باعث خوشحالی و سرور عموم مردم عطش زده خوزستان شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان روز چهارشنبه گفت: این بارندگی ها که متاثر از دو سامانه فعال بارشی جنوبی و مدیترانه ای است تا روز یکشنبه هفتهِ آینده در اغلب مناطق خوزستان با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

کوروش بهادری افزود: در این مدت احتمال آبگرفتگی برخی مناطق شمال و شمال شرق استان وجود دارد ضمن آنکه در نقاط مرتفع و کوهستانی شمال شرق استان بارش ها به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: بارندگی ها در استان خوزستان سبب کاهش دما بین بین سه تا پنج درجه خواهد شد.

در چند روز اخیر با افزایش دما در برخی مناطق خوزستان از جمله کلانشهر اهواز به ۲۹درجه بالای صفر ، برخی شهروندان به استفاده وسایل خنک کننده روی آوردند و شماری از اداره های دولتی در مناطق جنوبی و مرکزی استان کولرها را روشن کردند.

بنا به این گزارش در پی نزول رحمت الهی ، موجی از خوشحالی و سرور در کشاورزان و دامداران خوزستانی که امسال با کاهش ۴۰درصدی بارندگی ها رو به رو بودند به وجود آورد.

وزش باد و بارش باران قدری از غبار چند روز اخیر آسمان اهواز و برخی شهرهای صنعتی را شست و هوایی با طراوت و مطبوع را به شهروندان هدیه داد.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان و سازمان آب و برق خوزستان میزان بارندگی ها در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰درصد کاهش یافته ضمن آنکه میزان آورد آب و ذخایر پشت سدهای استان بیش از ۳۰درصد کاهش داشته است.

سازمان جهادکشاورزی خوزستان اعلام کرد: به علت کاهش بارندگی ها و عدم تامین آب مورد نیاز تنها ۳۶۰هزار هکتار از مجموع ۴۰۰هزار هکتار اراضی گندم آبی قابل برداشت خواهد بود و پیش بینی شده امسال حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تن گندم از اراضی آبی خوزستان برداشت شود.

این میزان پیش بینی برداشت گندم ، نشان می دهد در سال زراعی جاری خوزستان حداقل با ۴۰۰هزار تن کاهش گندم رو به رو خواهد بود.

این درحالی است که در ۲۸۰هزار هکتار از اراضی گندم دیم استان نیز به علت کاهش شدید بارندگی ها و آسیب های ناشی از گرد و خاک و خشکی کم سابقه هوا امکان برداشت محصول نخواهد بود.

برداشت گندم در مناطق جنوبی خوزستان از جمله خرمشهر و شادگان در نیمه اول فروردین ماه ۱۳۹۴شروع می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.