خبیر از پیگیری تخصیص اعتبار برای مصوبات مقابله با ریزگردها خبر داد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:  تیم معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: بعد از برگزاری جلساتی در استان، پیشنهاداتی تنظیم و به هیات دولت ارائه شد. بر اساس این پیشنهادات، هیات دولت بسته‌ای تصویب کرد تا براساس آن، تمهیدات کوتاه‌مدتی در بحث ریزگردها برای استان خوزستان و سایر استان‌های درگیر درنظر گرفته شود.

 

فرج‌الله خبیر اظهار کرد: این اقدامات شامل بخش‌های مختلف از جمله تجهیز مراکزی همچون هواشناسی جهت استفاده از تجهیزاتی برای سنجش و پیش‌بینی وضعیت هوا و فرودگاه جهت بهبود تجهیزات در راستای کاهش لغو پروازها است تا با کیفیت بهتری خدمات ارائه دهند.

 

وی ادامه‌ داد: تثبیت عرصه‌ها و مراکز گرد و غبار و نهال‌کاری و جنگل‌کاری، احیای تالاب‌های استان شامل هورالعظیم، شادگان و هندیجان و تامین حق‌آبه آن‌ها توسط وزارت نیرو از دیگر مواردی است که جهت مقابله با پدیده گرد و غبار پیگیری می‌شود. در مجموع ۲۴۵ میلیارد اعتبار برای این منظور درنظر گرفته شده که عمده آن به خوزستان اختصاص می‌یابد.

 

خبیر گفت: تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی به اقلام مورد نیاز جهت مقابله با ریزگرها نیز در دستور کار قرار گرفت. آمادگی لازم برای اجرای تصمیمات دولت فراهم می‌شود. همه اقدامات نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و مطالعات کارشناسی دارد اما در این زمینه عقب نیستیم و بحث تخصیص اعتبار از سوی معاونت برنامه‌ریزی استانداری و وزارت کشور در حال پیگیری است و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان تخصیص اعتبار آغاز شود و شاهد شروع روند اجرایی در جهت مقابله با پدیده ریزگردها باشیم.

 

وی گفت: هیات دولت درباره طرح‌های میان‌مدت و بلندمدت تصمیمی اتخاذ نکرده و تصمیم‌گیری در این زمینه را به کار کارشناسی واگذار کرده است.

ایسنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.