حاجتی: سال ۹۳ بهترین سال برای خوزستان بود/ همه کارهای ما بهترین بود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امید حاجتی  معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان در پاسخ به سوال بهترین رویداد در سال ۹۳ اظهار داشت:ما هر کار کردیم جزو بهترین ها بود تعریف نیست واقعا کارهای خوبی انجام شد از جمله مدل توزیع اعتباراتی که برای اولین بار در خوزستان انجام دادیم.

وی افزود:در گذشته سیستم چانه زنی در توزیع اعتبارات در استان حاکم بود که با این مدل این سیستم چانه زنی حذف شد و براساس یک مدل مشخص اعتبارات توزیع می شود و دیگر نیازی نیست پیش من و استاندار و معاونین دیگر بیایند.

معاون استاندار گفت:کار خوب دیگرمان هم برنامه توسعه اقتصادی است که در حال تدوین است و مراحل آخر خود را طی می کند و سومین رویداد خوب هم این بود که شاخص های اقتصادی در استان وضعیت مناسبی را داشتند.

وی افزود:شاهد کم شدن نرخ بیکاری در استان بودیم در تنظیم بازار و کاهش نرخ تورم هم توانستیم وضعیت را بهتر از متوسط کشور داشته باشیم  و قیمت ها را کنترل کردیم که تمام آمارو ارقام مستند است.

حاجتی گفت:در بحث صادرات نفتی در یازده ماه امسال نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته ایم که همه اینها خبرهای خوبی است که نشان دهنده این است که عملکرد ما در حوزه اقتصادی خوب بوده است.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان گفت:امیدواریم در سال بعد بتوانیم برنامه توسعه اقتصادی را اجرا کنیم و اجرای آن باعث شود تا وضعیت اقتصادی استان نسبت به امسال هم بهتر شود با این برنامه برای هر شهرستان یک نسخه ای خواهیم پیچید تا مشخصا بدانیم برنامه برای توسعه هر شهرستان چیست.

وی در خصوص بدترین خبر سال ۹۳ هم  گفت: سوال سختی است ولی بدترین خبر نداشتیم و چیزی به ذهنم خطور نمی کند.

حاجتی تاکید کرد:یکی از ایده های خوب این است که برای استان ۱۵ شهرک تخصصی را پیش بینی کرده ایم که برای کشور الگو شد و سایر استان ها هم دارند این کار را انجام می دهند.

وی افزود:تلاش می کنیم این شهرک ها را در منطق کمتربرخودار احداث کنیم تا سبب توسعه آن مناطق در استان بشویم این جزو ایده های برتر ما بود که قرار است پیوست منطقه آزاد هم شود تا از امتیازات منطقه ازاد هم برخوردار شود.

معاون استاندار گفت:یک ایده خوبی که قرار است برای سال بعد اجرایی شود و ما مصوبه آن را گرفتیم این بود که پروژه های نیمه تمامی که وضعیت شاخص در شهرستان مدنظر بهتر از شاخص هدف است دیگر اعتبار عمرانی از بودجه عمومی به آن نخواهیم داد و دستگاه های اجرایی موظف است آن را به بخش خصوصی واگذار کند این ایده هم می تواند سبب سرعت بخشبدن به پروژه های نیمه تمام استان شود.

رهیاب/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • با سلام .اقای حجازی بعد از سردار امیر حیات مقدم سر کار اومده بود. این حجازی هم از این حرفها زیاد میزد ما که خسته شدیم .این اقا با این حرفهاش بیشتر وجهه خودش رو خراب میکنه و نباید اینطوری مصاحبه کنه.