استاندار خوزستان: در آینده‌ای نزدیک بی‌سوادان از دریافت یارانه محروم‌ می‌شوند/ پایتخت کتاب کشور در بی‌سوادی رتبه سوم را دارد!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir:استاندار خوزستان با بیان اینکه ۲۵۰ هزار والدین بی‌سواد در استان داریم، گفت: در آینده نزدیک بی‌سوادان از دریافت یارانه نقدی محروم خواهند شد.

عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: چقدر کار انجام نداده‌ و تعلل داشته‌ایم که آموزش و پرورش ما به این روز رسید و وضعیت بی‌سوادی ما این است.

وی افزود: باید کار در زمینه کاهش بی‌سوادی نهایی شود و از اردیبهشت ماه آینده آغاز شود؛ باید تمرکز کنیم که ۶۰۰ هزار نفر بی‌سواد استان را باسواد کنیم چرا که این بی‌سوادی ننگی برای دانش‌آموزان است که اولیای بی‌سواد دارند.

مقتدایی با بیان اینکه باید در هر جامعه‌ای این حساسیت ایجاد شود که بی‌سوادی را ریشه‌کن کنند، گفت: در آینده‌ای نزدیک افراد بی‌سواد از دریافت یارانه محروم می‌شوند؛ این موضوع نوعی عامل تنبیه برای افراد بی‌سواد است و عواقب تنبیهی برای ۲۵۰ هزار نفر اولیای دانش‌آموزان دارد.

* شهرداری‌ها ارزش افزوده دریافت نمی‌کنند مگر اینکه با آموزش و پرورش تسویه حساب کنند

استاندار خوزستان در خصوص مطالبات معوقه آموزش و پرورش تصریح کرد: قرار شد شرکت‌ها تعیین تکلیف شوند و این موضوع قطعی است که برای شرکت‌هایی که حقوق آموزش و پرورش را نمی‌پردازند محدودیت ایجاد می‌شود.

وی در خصوص شهرداری‌ها نیز بیان کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌هایی که مطالبات شهرداری را نپردازند به آنها ارزش افزوده تعلق نخواهد گرفت و ارزش افزوده هیچ شهرداری پرداخت نخواهد شد مگر اینکه با آموزش و پرورش تسویه حساب کنند.

*پایتخت کتاب کشور چرا در بی‌سوادی رتبه سوم را دارد

مقتدایی با ابراز تاسف از اینکه استان خوزستان در میان ۳۱ استان کشور رتبه سوم را در بی‌سوادی دارد، یادآور شد: این استان مهد دانش و فرهنگ بوده و نباید اکنون وضعیت آن به این صورت باشد.

استاندار خوزستان ادامه داد: استانی که پایتخت کتاب کشور معرفی می‌شود چرا این همه بی‌سواد دارد و این تناقض در کجا است؟ این تعارض یعنی چه؟ استان خوزستان با این قدمت زیبنده آن نیست که ۲۵۰ هزار اولیای بی‌سواد داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر قرار است توسعه‌ای در استان اتفاق بیفتد از همین آموزش و پرورش خواهد بود چرا که بر همه بخش‌ها تاثیرگذار است و اگر این امر را بپذیریم محور توسعه استان خواهد بود.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.