هیچ نوع میوه خارجی از طریق گمرکات خوزستان ترخیص و وارد نشده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ناظر گمرکات خوزستان گفت:هیچ گونه میوه خارجی امسال از طریق گمرکات استان ترخیص و وارد نشده است.

محمدرضا جعفری افزود: میوه های خارجی از جمله پرتقال ، نارنگی و سیب که در بازار شهرهای استان وجود دارد به طور قطع از مجاری غیررسمی و غیرقانونی وارد کشور و استان خوزستان شده است.

وی اظهار داشت:میوه های خارجی که در بازار وجود دارد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ثبت سفارش نشده و به تبع آن هیچ یک از واحدهای گمرکی استان وارداتی در زمینه میوه در سال جاری نداشته اند.

جعفری با اشاره به اینکه واردات انواع میوه خارجی بجز موز که به صورت قانونی وارد کشور می شود از سوی وزارت جهادکشاورزی ممنوع شده است خاطر نشان کرد:گمرکات استان به عنوان مسوول واردات و صادرات ، کالایی که دارای ثبت سفارش نباشد و واردات آن نیز ممنوع باشد ترخیص نکرده و نخواهد کرد.

وی گفت:میوه های خارجی که در بازار وجود دارد از نظر قانون قاچاق محسوب می شود.

سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان پیش تر اعلام کرده بود که ذخایر میوه ایام نوروزی به اندازه کافی در استان وجود دارد و توزیع آن در هفته جاری در شهرهای استان خوزستان شروع می شود.

در همین حال در روزهای اخیر انواع میوه های خارجی از جمله پرتقال مصری ، نارنگی پاکستانی و سیب از کشور شیلی ، انبه هندی و تمرتازه تایلندی با قیمت بالا در بازار شهرهای استان بخصوص کلانشهر اهواز آزادانه عرضه می شود.

این در حالی است که میوه تولید داخل از جمله نارنگی ،پرتقال و سیب مرغوب با قیمت مناسب تر از میوه خارجی در مراکز و فروشگاه های عرضه میوه در سطح استان وجود دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.