مدیران در سایه پشت پرده زمین خواری در شهرهای خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرهاد افشار نیا رئیس دادگستری خوزستان  امروز در جلسه فرمانداران استان امروز در سالن حوزه جلسات استانداری با اشاره به مشکل زمین خواری در شهرستان ها اظهار داشت: فرمانداران درشهرستان ها تحت فشار بعضی مقاماتی هستند که به هیچ جا پاسخگو نیستند و می توانند مدیران را تحت فشار قرار می دهند تا دستوراتی را علی رغم میل باطنی خود صادر کنند .

وی افزود: اینها مدیران در سایه هستند که من نمی خواهم صریحا نام ببرم که چه کسانی هستند اما این مدیران در سایه در همه کارها دخالت می کنند نظر می دهند وافاضاتی دارند .

رئیس دادگستری خوزستان تصریح کرد: چتر حمایتی استانداری باید از فرمانداران و بخشداران بیشتر شود و اجازه ندهد تا برخی از این تخلفات که مطمئن هستم ۲۰- ۳۰ درصد به دستورات حضرات در سایه برمی گردد رخ ندهد.

وی ادامه داد: قبول دارم بعضی از قوانین نیاز به اصلاح دارد مثل قانون شهرداری ها که خیلی قدیمی است ولی با همین مقررات هم می شود جلوی تخلفات را گرفت.

افشارنیا خاطر نشان ساخت: تخلفاتی که گزارش دادید و ما رای صادر کردیم از شما سوال می کنم چند تا از این آرای صادر شده را اجرا کردید؟آقایان گزارش بدهند چندفقره از این احکام را بدور از مصالح اجرا کردند؟

وی افزود: آقایان حتما احکام را به شورای تامین می برید بعد به عنون مباحث امنیتی و تبعات اجتماعی موقتا می گویید این دستور و حکم اجرا نشود مناسبت های تقویم امنیتی هم که فراوان داریم و به مناسبت های مختلف مانع اجرای احکام می شوید.در استان هم تصمیماتی که با همفکری یکدیگر می گیریم بازهم می گوییم مصلحت ایجاب نمی کند و عمل نمی شود .

رئیس دادگستری خوزستان گفت: در پایان سال که همه ما مرخصی می رویم تازه زمین خواری شروع می شود زمین خواران در پایان سال و ابتدای سال یک شبه تغییر کاربری می دهند و اسکلت ها را جای دیگری جوش می دهند ظرف ۲۴ ساعت می بینید ساختمان های متعددی در حوزه شما علم شده است.

وی افزود: اگر نمی توانیم واقعا بعضی مناطق را تخریب کنیم و به حالت اولیه بازگشت دهیم حداقل مانع ساخت وسازهای جدید شویم همین دیروز در ساحلی ۲۰۰-۳۰۰ نفر نیروهای اجرائیات شهرداری اهواز رژه رفتند ولی وقتی می گوییم چرا مواظبت نمی کنید می گویند نیرو نداریم و اصرار دارند که نیروی انتظامی وارد عمل شود.

رهیاب/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.