استاندارخوزستان: مشکل ریزگردها با اجرای صحیح مصوبات دولت قابل حل است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندارخوزستان با اشاره به ابلاغ مصوبات دولت برای حل مشکل ریزگردها گفت: در صورت اجرای صحیح این مصوبات در وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی بخش قابل توجهی از مشکلات ریزگردها در استان خوزستان قابل حل است.

عبدالحسن مقتدایی عصر یکشنبه درحاشیه ستاد استانی مقابله با ریزگردها که در محل استانداری خوزستان برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به شرایط ویژه استان در پی تشدید شدن پدیده گرد و خاک ها ،همه مسوولان نظام نسبت به این مساله حساس شده و در نهایت مصوبه هشت بندی هیات دولت در تاریخ شش اسفند ماه امسال برای حل مشکلات در این بخش به تصویب رسید.

وی ادامه داد: متعاقب تصویب این مصوبه کار گروهی به منظور هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای این مصوبات و بررسی و تدوین برنامه های بلند مدت و میان مدت با مسوولیت وزارت کشور و عضویت نماینده های وزارتخانه های نیرو ،نفت،جهاد کشاورزی،بهداشت و درمان ،امور خارجه ،سازمان حفاظت محیط زیست ،مدیریت و برنامه ریزی کشور ،صدا و سیما و جمعیت هلال احمر کشور نیز در سطح ملی تشکیل شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: تصمیمات میان مدت و بلندمدت نیز شامل اقدامات علمی و تحقیقاتی برای حل مشکل گرد و غبار ها و اجرای پروژه های مالچ پاشی برای تثبیت کانون های بحران زا در درون استان است.

مقتدایی گفت: این نشست نیز با هدف بررسی جدول فوریت های استان و بررسی وضعیت مصوبات ابلاغ شده است تا با جمع بندی کلی نظرات مدیران نیز به مرکز ابلاغ شود.

وی اظهار کرد: همچنین یکی از مسایل مطرح شده دراین نشست بررسی مساله تفویض اختیارات سازمان و معاونت های مختلف ریاست جمهوری به ادارات ذیربط در درون استان است تا تصمیم گیری ها در درون استان انجام شود .

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه بند دو مصوبه دولت برای حل مشکل گرد و غبار ها اجازه می دهد که پیشنهادات از سوی استان به مرکز ارایه شده و اصلاحات لازم در این مصولات انجام شود .

مقتدایی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا پیش از ۲۷ اسفند امسال نیز جلسه ای با حضور اعضای ستاد مبارزه با گردو غبار برگزار شده و تصمیمات این گروه به مرکز اعلام شود .

استاندار خوزستان ادامه داد : در بند یک مصوبه هیات دولت حدود اختیارات و اقدامات فوری دستگاه های اجرایی معین شده و برای دستگاه هایی مانند بهداشت و درمان،نفت ، جهاد کشاورزی وظایفی تبین شده است.

مقتدایی اظهار کرد: از جمله مصوبات هیات دولت همکاری وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به احیای تالاب های استان خوزستان و اطلاع رسانی در جوامع محلی و جلب مشارکت های مردمی است .

وی ادامه داد: همچنین وزارت جهاد کشاورزی نیز مکلف شده نسبت به برنامه ریزی ،توسعه و ترویج شور ورزی و استفاده از آب های شور جهت کشت گیاهان مقاوم به شوری در مناطق معرفی شده استان اقدام کند.

استاندار خوزستان گفت: بر اساس مصوبات دولت وزارت امور خارجه مکلف است با مشارکت با دستگاه های تخصصی در زمینه همکاری دو جانبه و منطقه ای جهت مقابله با آثار گرد و غبار با کشور های منطقه و سازمان های بین المللی اقدام لازم را انجام دهد .

در این نشست که با حضور مسوولان استانی برگزار شد مصوبات هیات دولت در خصوص حل مشکل گرد و غبار ها از سوی اعضاء ستاد استانی مقابله با گرد و غبار ها بررسی شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.