رئیس دادگستری خوزستان: برای کشف سلاح غیرمجاز از ابزارهای سلاح یاب استفاده خواهیم کرد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرهاد افشار نیا رئیس دادگستری خوزستان در خصوص استفاده از سلاح های غیر مجاز گفت: متاسفانه چون در مسیر قاچاق قرار داریم هم از سمت مرزهای غربی کشور مثل ایلام و هم از قسمت جنوبی استان که هم مرز با عراق هستیم شاهد قاچاق سلاح و مهمات مواد مخدر هستیم.

وی اظهار داشت: علاوه بر معضل قاچاق اسلحه که در استان وجود دارد با معضل دیگری روبرو هستیم که علاقه مندی به سلاح در بین مردم خوزستان وجود دارد، افرادی که توانمند هستند و امکان دریافت سلاح مجاز را دارند برای این کار اقدام کردند.

افشار نیا ادامه داد: بخشی از مردم که پایبندی به قانون ندارند و احتمال می دهند که امکان داشتن سلاح قانونی را ندارند سلاح را از بازار سیاه تهیه می کنند این علاقه به داشتن سلاح موجب می شود که در درگیری ها قومی قبیله ای یا در زمان ارتکاب جم از این سلاح ها استفاده کنند.

رئیس دادگستری خوزستان افزود: مرتبا طرح هایی برای جمع اوری سلاح های غیر مجاز داشته ایم از ابزارهای سلاح یاب هم استفاده می کنیم در مناطقی که حدس می زنیم سلاح های غیرمجاز نگهداری می شود و خبرهایی در این زمینه به ما میرسد طرح هایی را برای جمع آوری اجرا کرده ایم ولی یک حالت دوری وجود دارد.

وی گفت: از طرفی ما این سلاح ها را جمع می کنیم و دارندگان آنها را محکوم می کنیم ولی چون مرزها خیلی محکم نیستند و منافذ ورود وجود دارد مرتبا سلاح وارد استان می شود که البته خیلی کاهش پیدا کرده است ولی مسئولیت مراکز فرهنگی را سنگین تر می کند تا از لحاظ فرهنگی مردم را سوق بدهند تا دنبال نگهداری سلاح غیرمجاز نباشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.