بخشنامه استاندار؛ سبب افزایش آمار اشتغال در خوزستان شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به بخشنامه استاندار در خصوص الزام جذب نیروی کار بومی، گفت: این اقدام باعث شد، در اقدامی بسیار ارزشمند و هوشمندانه، رشد قابل توجه در آمار اشتغال جوانان استان محقق شود.

هوشمند صفائی ظهر امروز در جمع معاونان و مشاوران حوزه مسئولیت خود بر لزوم کوشش و جدیت بیشتر در انجام وظایف تاکید کرد و اظهار داشت: همه ما کارمند نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم، جمهوری اسلامی ایران قداست دارد، این نظام ثمره تلاش امام و شهیدان است و ما خدمتگزاران نظام باید در راه خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردمی که تمام هستی خود را برای این نظام گذاشته‌اند، کوشش کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت نظم و انضباط اداری افزود: ‌برای رسیدن به اهداف نظام و خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم استان، رعایت نظم و انضباط اداری اهمیت بسیاری بالایی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه با تقدیر از زحمات کارکنان در شهرستان‌ها گفت: بارها در بازدید از شهرستان‌ها شاهد بودیم که همکاران با وجود کمبود امکانات و بضاعت اندک در خدمت رسانی به مردم حوزه تحت مسئولیت خود کوشش می‌کنند بنابراین، نگاه ما به شهرستان‌ها باید به گونه‌ای باشد که بدانند ما پشتیبان و حامی آنها هستیم.

صفائی متذکر شد:‌ در سال ۹۳، دو همایش ارزنده کشوری داشتیم که یکی با موضوع سلامت کار و دیگری در حوزه بیمه بیکاری بود، برگزاری این همایش‌ها نشان داد، خوزستان منشا کارهای بدیع و جدید است.

وی افزود: ‌از دیگر کارهای ارزنده امسال استقرار نظام بودجه ریزی عملیاتی است که سبب ارتقای جایگاه اداره کل در سطح ملی و استانی شد، به نحوی که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان نخستین اداره کل در سطح استان موفق به استقرار نظام بودجه ریزی عملیاتی شده است، به یاری خدا تا پایان سال دریافت گواهی ISO 9001 را هم خواهیم داشت.

* الزام جذب نیروی کار بومی از طریق کاریابی‌های غیردولتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به بخشنامه استاندار در خصوص الزام جذب نیروی کار بومی از طریق کاریابی‌های غیردولتی گفت: ‌صدور بخشنامه از سوی استانداری در این خصوص اقدامی بسیار ارزشمند و هوشمندانه بود و باعث رشد قابل توجه در آمار اشتغال جوانان استان شد.

صفائی در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: ‌در راستای تفاهمنامه اعزام نیروی کار به بصره عراق، هشت نفر نیروی کار برای صدور روادید معرفی شده‌اند که به نظر می‌رسد پس از اعزام گروه اول، اعزام‌های بعدی زمان کمتری را به خود اختصاص خواهد داد.

وی با اشاره به الزام به کارگماری سه نفر نیروی کار داخلی به ازای صدور پروانه استخدام هر نیروی کار خارجی عنوان کرد: ‌این موضوع امسال ظرفیتی را ایجاد کرد که بسیاری از شرکت‌ها که از نیروی کار خارجی استفاده می‌کردند و از توان مالی بالایی هم برخوردارند اقدام به استخدام نیروی کار داخلی از طریق کاریابی‌ها کنند.

صفائی توضیح داد: ‌خوشبختانه در ۱۱ ماه گذشته تلاش و جدیت همکاران ما در حوزه بازرسی کار سبب کاهش ۱۹ درصدی حوادث ناشی از کار شده و همچنین در حوزه روابط کار نیز ۳۰ درصد پرونده‌ها به صورت سازشی رفع و رجوع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، خواستار مشارکت هرچه بیشتر مردم در تعاونی‌ها شد و گفت: در سال ۹۳ در حوزه تعاون عملکرد خوبی داشتیم و در سال جدید نیز با توجه به وجود بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ روستا و بیش از ۵۲ تعاونی دهیاری در استان، تشکیل و ساماندهی تعاونی‌های روستایی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد به وی‍ژه تعاونی‌های کشاورزی و دامپروری و صنایع تبدیلی که جزو لاینفک روستاها است و می‌توانند از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

وی با ذکر این که خدمات سازمان ما باید برای مردم قابل لمس باشد گفت:‌ در صورت پیگیری نکردن کاری انجام نخواهد شد، برنامه ما  در سال آینده پیگیری جدی خدمت رسانی به مردم استان است.

صفائی در پایان، مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی را یکی از اصول اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید با تعصب و اراده‌ای قوی موانع را از سر راه مردم برداریم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.