استاندارخوزستان: خانواده ها مهم ترین نقش رادرکاهش اعتیاددارند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: خانواده ها بیشترین و مهم ترین نقش را در کاهش ابتلا به اعتیاد در جامعه دارند.

عبدالحسن مقتدایی شامگاه سه شنبه در شورای مواد مخدر خوزستان در محل سرسرای جلسات استانداری خوزستان اظهارکرد: تربیت درست فرزندان باعث کاهش ابتلا به اعتیاد می شود.

وی با اشاره به اهمیت دردست داشتن آمار و اطلاعات افراد مبتلا به اعتیاد در ارگان ها و دستگاه ها گفت: باید افراد معتادی که از محل کارخارج، و پس از ترک دوباره به کار خود بازگشته اند به عنوان افراد موفق مشخص شود.

وی همچنین با اشاره به طرح استان پاک که برای کاهش اعتیاد در خوزستان به تصویب رسیده ، افزود: این طرح باید از اوایل سال آینده با اعتبار و یا بدون اعتبار اجرایی شود.

مقتدایی با بیان اینکه کار جمع آوری قلیان ها تاثیری درکاهش مصرف قلیان در شهر اهواز ندارد گفت: صرفا جمع آوری قلیان نمی تواند جلوی عرضه دوباره قلیان را در سطح شهر بگیرد.

فرمانده انتظامی خوزستان نیز گفت: آمارها شیوع ۲۱ درصدی مصرف مواد مخدر را در محیط کار در خوزستان نشان می دهد به همین منظور در محیط کار باید برای پیشگیری و درمان اعتیاد، آموزش ارایه شود.

سردار محمد رضا اسحاقی افزود: عرضه داروهای ترک اعتیاد به ویژه متادون در عطاری ها بسیار زیاد شده که کار شناسایی آنها در دستور کار نیروی انتظامی خوزستان قرار دارد.

وی دایر شدن مراکر ترک اعتیاد ویژه بانوان را از دیگر راه های مبارزه با اعتیاد عنوان کرد و گفت: هم اکنون در خوزستان تنها یک مرکز ترک اعتیاد بانوان که دراهواز مستقر است وجود دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.