مشاور استاندار: انتقال آب، تنها مشکل کارون نیست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مشاور استاندار خوزستان در امور شیلات و محیط زیست با اشاره به عدم استقبال خوب از کنفرانس ملی کارون، گفت: بالا رفتن شوری آب و افزایش EC رودخانه کارون از جمله مشکلاتی است که همه مسایل را تحت تأثیر قرار داده و بنابراین انتظار می​رفت مسئولانی که نقش کلیدی در تصمیم​گیری دارند، در این نشست​ها شرکت کنند.

دکتر جاسم مرمضی در کنفرانس ملی کارون که امروز (۶ اسفندماه) که در مجتمع شهید فریدنیا در اهواز آغاز به کار کرد؛ اظهار داشت: کارون سمبل وحدت همه اقوام ایران است و در همایشی با این عنوان و محوریت کارون انتظار می​رفت مسئولان ملی با اشتیاق فراوان در این جمع حضور یایند اما چه شده که این حضور در این سطح دیده نمی​شود؛ واقعا جای تأسف دارد.

وی ادامه داد: حضور کارشناسان و دانشگاهیان در این کنفرانس کم بوده این در حالی است که مباحث مربوط به کارون، بحث​های علمی و کاملاً کارشناسی است لذا می​طلبد این قشر از جامعه نظرات کارشناسی و راه​حل​ها و پیشنهادات خود را در اختیار رسانه​ها قرار داده تا اطلاع​رسانی مطلوبی در این زمینه صورت بگیرد.

مشاور استاندار خوزستان در امور شیلات و محیط زیست افزود: تشکل​های مردم​نهاد هم می​تواند در پیگیری‌های مسئولان مؤثر باشند اما حضور این تشکل​ها هم در عرصه اطلاع​رسانی کمتر بوده است. حضور تشکل​های مردم​نهاد در این‌گونه جمع​های علمی، نمادی از حضور مردم است.

مرمضی اظهار کرد: در بحث کارون مشکل تنها انتقال آب یا کاهش آب نیست بلکه زنجیره​ای از مسائل اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است که مشکلات عدیده​ای را ایجاد کرده است. ضروری است پس از کنفرانس ملی کارون، آگاه​سازی جامعی درباره نتایج آن و مشکلات رودخانه کارون صورت گیرد که مسئولان نسبت به موضوع حساس شوند تا این حساسیت​ها منجر به تصمیم​گیری​های واقع​بینانه مبتنی بر نظارت کارشناسی و علمی شود.

وی گفت: بیان مسائل و مشکلات ضروری است و با بیان درست و دقیق مساله، نیمی از مساله حل می​شود اما در کنار بیان مشکلات باید راه​حل، راهکارها و پیشنهادات علمی و برنامه​های مبتنی بر واقعیت ارایه شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.