تجهیزات اندازه گیری و سنجش آلاینده ها برای هواشناسی خوزستان خریداری شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل هواشناسی خوزستان از خریداری تجهیزات اندازه گیری و سنجش آلاینده ها به منظور تهیه و جمع آوری اطلاعات و پردازش داده های مربوط آلودگی هوا در خوزستان خبر داد.

کورش بهادری افزود: این تجهیزات که ساخت کشور آلمان است شامل سه سامانه سنجش باران های اسیدی ، گازها و اندازی گیری میزان گرد و غبار است و هم اکنون در محوطه بیرونی هواشناسی خوزستان توسط متخصصان و کارشناسان در حال نصب است.

وی گفت: برای خرید و نصب این تجهیزات ۲۰میلیارد ریال از محل اعتبارات متمرکز سازمان هواشناسی کشور پرداخت شده است.

بهادری افزود: سامانه سنجش باران های اسیدی برای نخستین بار در کشور در هواشناسی خوزستان نصب و راه اندازی می شود.

بارش موسوم به باران اسیدی در سال های ۱۳۹۲و ۱۳۹۳در اهواز که منشا آن به طور دقیق مشخص نشده بیش از ۲۰ هزار نفر را راهی بیمارستان ها کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ابراز امیدواری کرد با نصب و راه اندازی تجهیزات جدید و پیشرفته سنجش باران های اسیدی، گازها و گرد و غبار، بستر لازم برای انجام مطالعات علمی و دانشگاهی، هشدار به شهروندان برای آمادگی و مقابله و کنترل آلایندگی ها در کلانشهر اهواز فراهم شود.

پدیده گرد و غبار غلیظ در یک ماه اخیر زندگی عادی مردم خوزستان را با اختلال جدی رو به رو کرد و خسارات زیادی به بخش های اقتصادی ، کشاورزی ، صنایع و دامداری خوزستان وارد و ۱۱۲پرواز فرودگاه بین المللی اهواز را لغو کرد.

گرد و غبار در خوزستان که منشا داخلی و خارجی دارد وارد سیزدهمین سال خود شد و ۲۱ استان را نیز به نوعی و با شدت و ضعف درگیر خود کرده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.