پنج هزارتن مرغ ۵۹۰۰ تومانی در خوزستان توزیع می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: توزیع پنج هزار تن مرغ منجمد از استان های تهران و مرکزی به منظور تعدیل قیمت مرغ در بازار، با نرخ کیلویی ۵۹ هزار ریال در خوزستان از هفته گذشته آغاز شد.

محمد مشکورزاده اظهارکرد: با توجه به افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته در بازار،تاکنون حواله ۹۰۰ تن مرغ منجمد ابلاغ شده و بالغ بر ۴۲۳ تن مرغ منجمد در بازار خوزستان توزیع شده است.

وی گفت: بالغ بر یک هزار و ۲۸۵ تن مرغ در سردخانه های خوزستان ذخیره شده، و کار توزیع تا پیش از سال نو ، ادامه خواهد داشت.

مشکورزاده ادامه داشت: هیچگونه محدودیتی برای ورود و توزیع مرغ در خوزستان وجود ندارد و تا زمانی که قیمت مرغ تعدیل شود کارتوزیع انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه با اشاره به اینکه قیمت مرغ رادر بازار عرضه و تقاضا مشخص می کند افزود: توزیع عمده مرغ منجمد دربازار خوزستان به ازای هر کیلوگرم ۵۵ هزار ریال و به صورت جزیی، در بازار اهواز،حمیدیه ، باوی و آبادان و خرمشهر هر کیلوگرم ۵۹ هزار ریال و در سایر شهرستان های استان ۶۰ هزار ریال است.

وی گفت: تمام تعاونی های مصرف و رستوران های خوزستان ، می توانند از سازمان صنعت، معدن و تجارت، و یا معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مرغ مورد نیاز خود را تامین کنند.

مشکورزاده افزود: مصرف سالیانه مرغ در خوزستان حدود ۸۵ هزار تن بر آورد شده است.

وی گفت:تولید سالیانه مرغ در خوزستان ۶۴ هزار تن است که بقیه نیاز مرغ مصرفی از استان های ایلام و کرمانشاه تامین می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.