فرصت یک ماهه برای اصلاح محورهای حادثه خیز خوزستان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس پلیس راه خوزستان خواستار سرعت بخشیدن به انجام اقدامات کوتاه مدت برای اصلاح محورهای حادثه خیز در استان در زمان باقیمانده تا نوروز شد.

سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: استاندار دستور لازم برای انجام عملیات اصلاح و ترمیم جادههای استان را به دستگاههای مرتبط صادر کرده و اقدامات در حال انجام است اما با توجه به اینکه کمتر از یک ماه دیگر به آغاز نوروز ۹۴ باقی است، لازم است سرعت بیشتری به انجام این عملیات داده شود.

وی ادامه داد: در ۱۳ محور حادثه خیز استان عملیات و اقدامات کوتاه مدت از جمله رنگ آمیزی و نصب تابلوها و علایم هشداری، در حال انجام است اما ضروری است به این اقدامات شتاب بیشتری داد. البته در کنار این اقدامات می طلبد کارهایی از جمله تعریض محور، دو بانده کردن، حذف پیچهایی که شعاع آنها تند است و اصلاح زاویه دید رانندگانی که به واسطه وجود کوه، کور شده؛ به عنوان اقدامات بلندمدت در جهت اصلاح زیرساختهای ترافیکی استان در برنامه قرار بگیرد.

رییس پلیس راه خوزستان گفت: با توجه به اینکه به تدریج به استقبال نوروز ۹۴ میرویم و خوزستان به واسطه حضور گسترده کاروانهای راهیان نور، جمعیت بسیاری از مسافران را خواهد داشت، لازم است همه دستگاهها به طور هماهنگ نواقص موجود را در مسیرها به سرعت ترمیم کنند.

قدرتی اظهار کرد: در تحلیل حوادث رانندگی ۱۰ ماهه امسال خوزستان برای سال چهارم متوالی کاهش تلفات ناشی از تصادفات را در جادهها داشته که کمتر نصیب استانهای دیگر شده است البته با افزایش سفرها و رانندهها کار مشکلتر خواهد شد که نیاز است همکاری و مشارکت گسترده مردم را داشته باشیم و باید مردم احساس کنند که مقررات برای حفظ سلامت آنها در جادهها وضع می شود. همچنین ضروری است سازمانها و اداراتی که به نوعی در ترافیک و ایمنی جادهها موثر هستند، اقدامات خود را در این زمینه سرعت ببخشند و کارهایی که در حوزه نظارتی آنهاست، انجام می شود.

وی تامین اعتبار و انجام مطالعات کارشناسی برای انجام اقدامات بلندمدت جهت اصلاح زیرساختهای ترافیکی استان را بسیار لازم دانست و افزود: وضعیت محور آبادان – ماهشهر که به جاده مرگ معروف بود با انجام عملیات موثر، اصلاح شده ولی اکنون مسیر هفتکل – بهبهان – رامهرمز از جمله مسیرهایی است که جاده مرگ نام گرفته است و باید اقدامات لازم در جهت ایمنسازی آن صورت بگیرد. همچنین مسیر اهواز – اندیمشک که از بین شهرها و روستاهای بسیاری عبور میکند، روستاهایی در حاشیه جاده قرار دارند که ضروری است برای ایمنی روستاها حفظ جان و ساکنان آن تدابیر لازم اندیشیده شود.

رییس پلیس راه خوزستان درباره این مسیر گفت: لازم است آزادراهی از اندیمشک احداث و تا آزادراه اهواز – ماهشهر امتداد پیدا کند و به آن متصل شود. این اقدامات بیشک در توسعه زیرساختهای ترافیکی استان مؤثر خواهند بود.

ایسنا/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.