باز خاک آمد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مسوول اداره کل محیط زیست خوزستان گفت:گرد و غبار شنبه با غلظت بیش از هشت ونیم برابر حد مجاز، برخی شهرستان های استان خوزستان را فراگرفت.

شهریار عسکری اظهارکرد: گرد و غبار از صبح شنبه در برخی شهرستان های خوزستان آغاز شده، و تا پیش از ظهر امروز، میزان ریزگردها در سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان به یک هزار و ۲۸۹ میکروگرم بر متر مکعب، یعنی بیش از هشت ونیم برابر حد مجاز رسیده است.

وی گفت: میزان ریزگردها در هوای اهواز۲۱۰ میکروگرم بر مترمکعب، اندیمشک ۲۰۲، بهبهان ۲۵۶، و امیدیه ۲۶۶ میکروگرم برمترمکعب گزارش شده است.

حد استاندارد ریزگردها و ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز بیان داشت: پدیده گرد و غبار از شمال عراق به دلیل کم بودن بارندگی دراین کشور،به خوزستان وارد شده و برخی کشورهای عربی در اطراف کشور عراق نیز تحت تاثیر این پدیده قرار گرفته اند.

کوروش بهادری افزود:هم اکنون پدیده گرد و غبار به شهرهای اهواز، بستان، آبادان، ماهشهر و امیدیه وارد شده است اما به دلیل بارندگی که در اهواز رخ داده، میزان غلظت ریزگردها در هوای اهواز بسیار کمتر از دفعات گذشته است.

وی گفت: شعاع دید در پیش از ظهر شنبه در آبادان ۳۰۰ متر، اهواز یک هزار و ۸۰۰، ماهشهر چهار هزارمتر و شادگان یک هزار متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد: این پدیده تا بعد از ظهر در اهواز و برخی شهرستان های این استان باقی بماند و با بارندگی که از بعدازظهر در خوزستان آغاز می شود از بین برود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.