استاندار خوزستان: عده ای در فضای مجازی سعی داشتند جامعه را به التهاب بکشانند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان گفت : کسانی که درخصوص ریزگردها صاحب نظر نیستند اظهارنظرنکنند تا جامعه دچارالتهاب نشود.

وی درجلسه ستاد استانی مبارزه با گردوغبار که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درسالن شهید هاشمی برگزارشد , نسبت به اطلاع رسانی دقیق , به موقع وتوام با واقعیت درخصوص ریزگردها تاکید کرد و گفت : نه زیاده گویی داشته باشیم که توقع ایجاد کند و نه کم بنویسیم که مردم احساس کنند مورد بی توجهی قرارگرفته اند.مهم این است واقعیت ها اطلاع رسانی شود نه بیشتر نه کمتر.

مقتدایی افزود: با مردم بطور واقعی و بدون حاشیه صحبت کنیم .مگر همین مردم عزیزنبودند که درچه سرایط سخت جنگی ، صادقانه پا به پای ما آمدند .این قبیل اطلاع رسانی ها باید دقیق باشد .

مقتدایی تاکید کرد : صراحتا , به مردم بگوییم که بروز این پدیده قابل تکرار است اما برای ماندگاری و اهمیت دادن به شما درپی تدوین و تصویب یک سری برنامه های پیشگرانه و جبران خسارت ها هستیم .فاز اول این برنامه ها همانا تثبیت و تجهیز است که انجام می دهیم بعد به کارهای بلند مدت خواهیم پرداخت.

استاندار خوزستان گفت : باید به سبک و سیاقی اطلاع رسانی شود تا کسانی که صاحب نظر نیستند اظهار نظرنکنند . جامعه را دستخوش الهتاب نکنیم .

مقتدایی افزود: درروزهایی که بحران گردوغبار بصورت غافلگیرانه حادث گردید , ابتدادرپی اینکه منشا اش کجاست وبه گذشته برگردیم , نبودیم . دنبال فوریت هایی برای حفاظت نیروی انسانی بودیم که ظرف دو سه روز انجام شد .

استاندار خوزستان ادامه داد : اگر جنبه التیام بخشی ازجمله تامین و پرداخت خسارت ها به مردم حل شود , زمینه برای یک زندگی مسالمت آمیز با پدیده فراهم می شود . ما باید تجهیز شویم . درجبهه جنگ تحمیلی اگردشمن شیمیایی می زد , رزمنده برای حفاظت از جان خود تجهیزات لازم را نیز داشت .

مقتدایی افزود: دولت خوشبختانه تصمیمات حمایتی خوبی برای تثبیت بیابان ها و شن زارها , ایجاد فضای سبزوغیره همچنین جبران خسارت های ناشی از گردوغبار خوزستان گرفته است .

استاندار خوزستان گفت : برای ماندگاری مردم , تصمیمات دیگری نیازهست که ازظایف دولت مردان است که به آن توجه بنمایند.

استاندار خوزستان افزود: در دولت , مجلس شورای اسلامی همچنین دراستان خوزستان , همه کسانی که کاری ازدستشان برمی آمد , برای مردم خوزستان انجام دادند و تشکرمی کنم .

مقتدایی برآموزش همگانی برای مقابله با بحران ها و ریزگردها تاکید کرد و گفت : بعداز اطلاع رسانی وتعبیه سازوکارهای حفاظت فردی , باید یک آموزش همگانی با مشارکت دستگاههای مرکز, ارایه گردد .

استاندارخوزستان ازبرخورد احساسی و غیرکارشناسی عده ای درشبکه های مجازی درارتباط با گردوغبارخرده گرفت و گفت : قبول دارم که شرایط سخت و غافلگیرانه ای رخ داد اما عده ای تو فضای مجازی سعی داشتند جامعه را به التهاب بکشانند. این افراد کوتاه , نمی آمدند. گردو خاک ول کرده بود اما اینها ول نمی کردند.

مقتدایی افزود: من درآن شرایط بحرانی که نیاز به انجام اقدامات اورژانسی و فوریتی داشت , اعلام کردم که نیاز به حضورهیچ دولتمردی ازتهران نیست .ابتدا می بایست موضوع را جمع کنیم بعد قدمشان روچشم .مشکل ما درآن مقطع اورژانس ها , آتش نشانی و شستسوی مقرها بود .

استاندار افزود: خوشبختانه پیشنهاد های کارشناسی درباب جبران خسارت ها و حفاظت فردی درقبال پدیده گردوغبارخوزستان به تهران ارایه گردید و دولت نیز با نگاه حمایتی , مصوبات خوبی دراین گذراند . این مصوبه ابلاغ شد و دستگاهها موظف به اجرا شدند . دیگرازکسی یا دستگاهی کمک نمی خواهیم چون الان وظیفه شان عمل به مصوبات ابلاغی است . بنابراین تو این فضا می شود حرف زد. نه درآن فضای گردوخاک که ما باید دنبال کارهای اورژانسی و رفع مشکل مردم بودیم .

وی بااشاره به اینکه حضور دکتر هاشمی وزیرمحترم بهداشت برای التیام بیماران تنفسی که دربیمارستانها بستری بودند ضرورت داشت, تاکید کرد که برنامه های عملیاتی استان خوزستان درمبارزه با گردوخاک قطعا باید درچارچوب مباحث علمی و کارشناسی باشد .

مقتدایی از حضور خانم معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از معاونین وزیرنفت , کشاورزی ورییس سازمان هواشناسی و هواپیمایی کشور قدردانی کرد .

استاندار خوزستان ازتلاش همه مسوولان و مدیران استان خوزستان درامر مقابله با پدیده گردوغبار قدردانی کرد و گفت : به تک تک عزیرانی که طی ۲۰ روز اخیر دراین ارتباط دراستان زحمت کشیدند و عزیزانی که درمرکز به این استان توجه داشتند تشکرمی کنم . دستگاهی نبود که ما کمک بخواهیم و آنان دریغ کرده باشند .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.