مقتدایی: باید نسخه‌ای کلی برای همه استان‌های درگیر با گرد و غبار پیچیده شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در بازدید از مجتمع بندری و گمرک شهرستان خرمشهر اظهار کرد:​ فردا رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط و تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوا و مقابله با گرد و غبار به خوزستان می​آیند.

وی با اشاره به اینکه طرح مقابله با پدیده گرد و غبار در دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت پیشنهاد شده است افزود: در بلندمدت طرح​هایی همچون بیابان​زدایی در دستور کار قرار گرفته که این طرح​ها با تصویب اعتباراتی از سوی دولت همراه است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برنامه کوتاه مدت ما اعمال فوریت​هایی برای حفاظت فردی در زمینه‌های بهداشتی و درمانی و غیره در استان است.

مقتدایی با اشاره به سفر امروز به جنوب خوزستان گفت: این سفر برای بررسی اقدامات صورت گرفته، بررسی راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار و ارزیابی خسارت‌​های ناشی از این پدیده صورت می​گیرد.

وی تاکید کرد: باید خسارات ناشی از گرد و غبار در خوزستان اعم از بخش‌های خصوصی و بخش کشاورزی پرداخت شود.

استاندار خوزستان در پایان با تاکید بر اینکه باید نسخه​ای کلی برای همه استان​‌های درگیر با گرد و غبار پیچیده شود عنوان کرد: قطعا استان​‌های دیگر نیز مانند استان سیستان و بلوچستان از پدیده ریزگردها تاثیر پذیرفته‌اند اما خوزستان در شرایط ویژه​ای قرار دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.