کمیته اطلاع رسانی ویژه ریزگردهای خوزستان تشکیل شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کمیته اطلاع رسانی ویژه بحران ریزگردها در استان خوزستان روز یکشنبه در محل استانداری این استان تشکیل و شروع به کار کرد.

فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان هدف از تشکیل این کمیته را اطلاع رسانی به موقع، درست و علمی به مردم در زمان بروز پدیده ریزگردها ذکر کرد.

وی اظهار داشت : این نشست به دستور استاندار خوزستان تشکیل شد تا با هماهنگیهای لازم اطلاعات مفید و اثر گذار در سریعترین زمان ممکن در اختیار مردم قرار دهد.

رییس کمیته اطلاع رسانه بحران ریزگردهای استان خوزستان اظهار کرد: اگر در زمان بروز این پدیده اطلاعات نادرست در اختیار مردم قرار گیرد جامعه دچار تشویش اذهان می شود که مشکلاتی را در این زمینه بوجود خواهد آورد.

وی اضافه کرد: متاسفانه مشاهده شده است که در مواقع بروز این ریزگردها عده ای که حتی دانشی و اطلاعاتی از این پدیده ندارند مطالبی را به غلط به مردم انتقال می دهند که همین امر مردم را با مشکلاتی مواجه ذمی کند.

خبیر تصریح کرد: اگر اطلاعتی که به مردم داده می شود علمی و کارشناسی باشد ضمن مفید بودن آن، جامعه به آرامش کامل خواهد رسید و اثرات منفی آن به حداقل ممکن می رسد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت : در این نشست تصمیمات خوبی اتخاذ شد و مقرر گردید که در هنگام بروز پدیده ریزگردها این کمیته تشکیل جلسه داده و اطلاعات مورد نیاز را در اسرع وقت در اختیار مردم قرار دهد.

وی دانستن را حق طبیعی مردم ذکر کرد و افزود : اگر اطلاعات به خوبی و به موقع و صحیح در اختیار آنها قرار گیرد قطعا بخشی از التهاب بحران فروکش می کند.

وی گفت در اولین نشست این کمیته تصویب شد تا کارشناسان مربوط به پدیده ریزگردها در اولین فرصت مطالب مفیدی در این زمینه به مردم ارائه نمایند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تاکید کرد: همچنین اعضای این کمیته تصمیماتی در زمینه تعطیلیهای احتمالی مدارس و ادارات در زمان بروز ریزگردها بصورت اصولی اتخاذ کردند.

بروز پدیده گرد و خاک طی دو هفته اخیر در استان خوزستان باعث مختل شدن زندگی مردم شد؛ بطوریکه در ۱۲ شهرستان استان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز تمامی مدارس مقاطع مختلف در سه روز متوالی پایان هفته گذشته تعطیل شد.

همچنین این پدیده که در برخی شهرستانهای استان میزان آن ۶۶ برابر حد مجاز بود باعث تعطیلی ادارات دولتی در ۱۲ شهرستان استان در روز چهارشنبه گذشته شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سه شنبه شب گذشته به نمایندگی از دولت برای بررسی این پدیده وارد استان خوزستان شد و ضمن عیادت بیماران ناشی از این پدیده که در بیمارستانهای اهواز بستری شده بودند؛ در کمیته بحران استان شرکت کرده و در این جلسه موضوع را بررسی کرد.

قرار است امروز یکشنبه جمع بندی تحقیقات وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تشست هیات دولت مطرح و تصمیمات نهایی برای مقابله با پدیده ریزگردها و گرد و خاک های اخیر استان خوزستان اتخاذ شود.

موضوع پیگیری وضعیت ریزگردها با دستور رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری کشورمان با جدیت بیشتری در حال بررسی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.