درخواست حمید فرخ نژاد از “ابتکار” / وضعیت هوای خوزستان وحشتناک است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: حمید فرخ‌نژاد وضعیت فعلی هوای خوزستان را بسیار وحشتناک توصیف کرد و از مسوولان خواست اقداماتشان را برای برطرف شدن این وضعیت اطلاع‌رسانی کنند.

این بازیگر آبادانی سینما و تئاتر درباره وضعیت فعلی هوای خوزستان و ریزگردهایی که باعث آلودگی بیش از حد هوای این استان شده است، گفت: اتفاق بسیار وحشتناکی است که البته نوع بی‌رنگش هم در تهران وجود دارد. چرا که در تهران هم به جای خاک، سرب بسیاری در هوا وجود دارد و مسئله‌ آلودگی هوا، وضعیتی است که مبتلا به کل جامعه ما شده است.

فرخ‌نژاد اضافه کرد: من اطلاعات کافی ندارم که بگویم در این شرایط چه باید کرد و بحث‌هایی را هم که توسط عامه مردم مطرح می‌شود، خیلی باور ندارم. نمی‌دانم رسیدگی به این وضعیت وظیفه چه کسی است و آیا دولت می‌تواند کاری انجام بدهد.

او خواستار انجام کار کارشناسی برای حل این مشکل شد و توضیح داد: اتفاقی که در این ابعاد گسترده رخ داده است، در کوتاه مدت برطرف نمی‌شود و قاعدتا مسوولان کشور و سازمان محیط زیست نباید نسبت به این وضعیت بی‌تفاوت باشند. چه در مورد شهری مثل تهران که دچار آلودگی بسیاری است و چه در مورد خوزستان که هوایش ۶۰ برابر بیشتر از استاندارد جهانی آلوده است.

بازیگر فیلم «ارتفاع پست» با ابراز تأسف از ضعف اطلاع‌رسانی در این زمینه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که هیچ‌کس توضیح نمی‌دهد که چه اقداماتی در حال انجام است. به هر حال این اتفاق چه در تهران و چه در خوزستان به قیمت جان عده بسیاری از هم‌وطنان ما تمام می‌شود که بسیار وحشتناک و غم‌انگیز است.

وی از مسئولان خواست تا اقدامات خود را برای حل این مشکل، اطلاع‌رسانی کنند.

حمید فرخ‌نژاد اضافه کرد: تعجب می‌کنم چرا کسی درباره این واقعه توضیح نمی‌دهد. ای کاش خانم ابتکار به عنوان رئیس سازمان محیط زیست ابعاد این قضیه را برای ما که اعضای این جامعه هستیم، توضیح بدهد که دلیل آلودگی هوای تهران یا شرایط خوزستان چیست؟! این عدم گفت‌وگو باعث می‌شود بسیاری از مردم دچار سوء تفاهم شوند و فکر کنند دولت کم‌کاری می‌کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.