آیت‌الله حیدری: مشکل اصلی حل نشدن بحران ریزگرد در خوزستان بودجه است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکل اصلی در پیگیری نکردن بحران ریزگرد در خوزستان بودجه است.

آیت‌الله محسن حیدری اظهار کرد: مشکل اصلی در پیگیری نکردن بحران ریزگرد در خوزستان بودجه است.

وی افزود: دولت یازدهم برای جبران مافات، باید سریعا با تأمین بودجه لازم و استخدام پیمانکارهای زیاد، این بحران را هرچه زودتر در کنترل بگیرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در زمان دولت دهم طرح مالچ‌پاشی تصویب و پیمانکارهایی برای اجرای طرح استخدام شدند که با جلو رفتن بخشی از کار و مطالبه حقوق توسط پیمانکاران، وزارت نفت اقدام به تأمین بودجه لازم نکرد، لذا کار تعطیل شد.

حیدری اضافه کرد: دو راهکار اصلی و فرعی در بحث کنترل ریزگردها، رساندن آب به تالاب‌ها و هورها است که این امر یا با بارندگی باید انجام شود یا با رساندن آب از رودخانه‌های خوزستان به آن مناطق و پاشیدن مواد نفتی و روغنی روی سطح آن مناطق است که باید در این زمینه همتی جدی صورت پذیرد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان با اشاره به بحث سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از جهت عاطفی و روانی باید خانم ابتکار در خوزستان حضور پیدا می‌کرد که مردم احساس کنند اما این به معنای حل نشدن و پیگیر نشدن این مشکل با لغو سفر ایشان نیست.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.