محسن رضایی: مشکل گرد و غبار خوزستان باید به سرعت حل شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر تشخیص مصلحت نظام گفت: مسوولان کشور باید با سرعت تمام، اقدامات لازم را در حل مساله گرد و غبار در خوزستان انجام دهند.

محسن رضایی پنجشنبه در حاشیه دیدار با برخی بیماران تنفسی بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر عوامل بروز این پدیده به کنترل در نیاید سال آینده نیز شاهد بروز دوباره این مشکل خواهیم بود.

وی افزود: مسوولان باید اطلاعات را در خصوص پدیده گرد و غبار در اختیار مردم بگذارند و در صورت امکان از مردم کمک بگیرند.

رضایی ادامه داد: امیدواریم با تلاش هایی که در این زمینه آغاز شده شاهد رفع این مشکل باشیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: به دنبال وقوع گرد و غبارهای اخیر، تعدادی بیمار تنفسی به بیمارستان ها مراجعه کرده اند که باید فکر اساسی برای رفع مشکل گرد و غبار و در نتیجه جلوگیری از بیماری های تنفسی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه منشا گرد و غبارهای اخیر با گرد و غبارهای عراق متفاوت است گفت: گرد و غبار از سمت عراق تمام خوزستان را در بر می گیرد و شدت کمتری دارد، اما گرد و غبار چند رو اخیر طوفان خاک است که منشا داخلی دارد.

رضایی با تقدیر از تاکیدن رهبر معظم انقلاب به دولت در خصوص جدی گرفتن مساله گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: ایشان به مردم خوزستان علاقه فوق العاده ای دارند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بخش مهمی از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به مردم خوزستان است و مردم این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اظهار کرد: به دنبال وقوع گرد و غبار شدید، حجم مراجعات در برخی روزها افزایش یافت اما خدمات رسانی به مردم به خوبی انجام شد.

دکتر اسماعیل ایدنی افزود: اکثریت قریب به اتفاق مراجعان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند و حجم بیماران نیاز به بستری، کم اعلام شده است.

وی ادامه داد: مردم برای جلوگیری از ورود آلودگی های ناشی از گرد و غبار به مجاری تنفسی خود آموزش های لازم را دیده اند.

بیماران و همراهان آنها در بیمارستان امام خمینی (ره)، مشکلات خود را با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان گذاشتند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.