وزیر بهداشت: بیماران تنفسی ناشی از گردو خاک در خوزستان رایگان درمان می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سید حسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه در نشست بررسی علل و عوامل بروز پدیده گرد و خاک های اخیر خوزستان در محل استانداری گفت: تا کنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمامی مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

وی که به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده بود افزود:روز گذشته (سه شنبه)نیز با دستور رهبر معظم انقلاب ،جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزیران برگزار شد تا اقداماتی فوری برای کاهش اثرات گردو غبار انجام شود.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بدترین اتفاق، دادن اطلاعات اشتباه به مردم است گفت: باید اطلاع رسانی به مردم در خصوص بروز پدیده گرد و غبار به موقع انجام شود تا مردم قبل از این پدیده برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی بروز گردو غبار ،خشکسالی های اخیر در کشور و خوزستان است و بر اساس آمار میزان بارش ها در خوستان نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

وی بیان کرد: مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده اند.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در صورت تشدید پدیده گرد و خاک در خوزستان، استان های مجاور آمادگی دارند که با ارایه و جابجایی خدمات به مسوولان استان کمک کنند.

هاشمی افزود: تمامی مطالب ارایه شده در این نشست از سوی مسوولان استانی به اطلاع دولت رسانده می شود تا راهکارهایی عملی برای حل معضل گردو خاک ارایه شود.

وی اظهار کرد: مسوولان استان خوزستان بیش از مسوولان مرکز به مسایل اشراف و آگاهی دارند ومی توان با برخی تفویض اختیارات مشکلات را در درون استان بررسی کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: دولت نسبت به خوزستان حساسیت ویژه ای دارد و بی شک با فروکش کردن مشکل گرد و خاک در استان ، اقدامات دولت برای حل این مشکل متوقف نمی شود .

در هفته های اخیر افزایش غلظت گردو غبار تا ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب در برخی از شهرستان ها مانند اهواز و ماهشهر موجب تعطیلی مدارس و ادارات دولتی در ۱۰ شهرستان شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.