مقتدایی: مسوولان ارشد نظام نگران وضعیت مردم در استان هستند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: استاندار خوزستان گفت: دولت برای حل مشکل گرد و غبار و ریزگردها در استان خوزستان تصمیمات و تدابیری اندیشیده که در روزهای آتی با حضور یکی از معاونان رئیس جمهور در استان ، این تدابیر اعلام می شود.

عبدالحسن مقتدایی سه شنبه در نشست ویژه ستاد بحران استان خوزستان برای بررسی وضعیت ریزگردها که در محل استانداری خوزستان برگزار شد گفت: وزیر بهداشت و درمان و همچنین رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با حضور در استان خوزستان ضمن بررسی وضعیت گرد غبارها فردا در جلسه ای با حضور مدیران استانی حضور خواهند داشت.

استاندار خوزستان گفت: امروز(سه شنبه)از سوی دفتر مقام معظم رهبری و نهاد ریاست جمهوری تماس های مکرری با استانداری خوزستان برقرار شد و مسوولان ارشد نظام نیز نگران وضعیت مردم در استان هستند.

مقتدایی بیان کرد: همچنین عصر امروز از طریق ویدئو کنفرانس ارتباطی با هیات دولت برقرار شد و مسوولان در جریان تمامی مشکلات قرار گرفتند و دولت مصمم به حل مشکل گرد و خاک در خوزستان است .

وی افزود: گرد وغبار و ریزگردها پدیده ای است که با توجه به خشکسالی های اخیر در استان خوزستان شدت آن بیشتر شده و باید برای آن راهکارهایی عملی ارایه کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هیات دولت در خصوص مساله گردو غبار ها گفت: در این جلسه که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد ،مسوولان استانی حاضر در این نشست تمامی مشکلاتی را که به واسطه این پدیده در استان خوزستان به وجود آمده را به اطلاع هیات دولت رساندند.

استاندار خوزستان بیان کرد: تصمیماتی که در استان برای حل مشکل ریزگردها اخذ می شود باید فوری و به صورت هماهنک شده بین دستگاه های اجرایی باشد.

مقتدایی با تاکید بر امر اطلاع رسانی به موقع بر مردم در زمان شروع گرد وغبارها گفت: بیشترین سردرگمی مردم زمانی است که گرد وغبارها ایجاد می شود که در این زمینه دستگاه های متولی باید به گونه ای عمل کنند که پیش از شروع گرد و غبار ها نسبت به بروز این پدیده اطلاع رسانی های لازم انجام شود.

وی خواستار تجهیز مراکز درمانی استان شد و گفت: در زمان بروز پدیده گردو غبار افرادی که دچار عارضه های تنفسی می شوند به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه می کنند به همین دلیل این مراکز باید همواره مجهز باشند.

استاندار خوزستان افزود: در حال حاضر به جای پرداختن به این مساله که چه کسانی در گذشته در زمینه گردو خاک،مالچ پاشی و سایر موارد کوتاهی کرده اند باید به فکر ارایه راهکار برای مقابله با این پدیده بود.

مقتدایی با بیان اینکه به دلیل کاهش بارندگی ذخیره سد های استان به شدت کاهش یافته است بیان کرد:برخی سد های ساخته شده بر روی رودخانه های کرخه، و زهره نیز موجب کاهش آب این رودخانه ها شده اند.

وی بیان کرد: مردم استان خوزستان از مسوولان توقع دارند که مشکل گردو غبار را در استان حل کنند ،و مدیران استانی نیز تلاش خواهند کرد تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

در این جلسه که با حضور مسوولان و مدیران استانی برگزار شد گزارشاتی از تاثیر ریزگردها بر سلامت مردم استان ارایه شد .

ظهر امروز میزان گرد و خاک در اهواز و ماهشهر به بیش از ۹ هزار میکروگرم بر متر مکعب رسید و این پدیده موجب تعطیلی نوبت صبح و عصر مدارس و ادارات ۱۰ شهرستان در خوزستان شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.