زاینده رود حق مسلم است اما خوزستان…

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سفر رییس جمهور به اصفهان هر چند برای مردم این استان خوشایند بود اما برخی صحبت ها و مصوبات این سفر ، دل خوزستانی ها را به درد آورد و آنان را نسبت به تدبیر دولتیان در رفع مشکلات خوزستان بدبین کرد.

از جمله سخنان رییس جمهور در این سفر ، تاکید بر احیای زاینده رود به هر قیمتی بود که از قضا تیر اول اکثر نشریات اصفهان را به خود اختصاص داد.

از جمله روزنامه اصفهان امروز با انتخاب تیتر ” زاینده رود جاری حق مسلم ما است” نوشت: دکتر روحانی به وزارت نیرو دستور داد که اگر هم آب زاینده‌رود به اندازه کافی نباشد، کاری کنند که زاینده‌رود خشک نباشد.

همچنین یکی دیگر از نشریات این استان به نقل از رییس جمهور نوشت : حفاری تونل سوم کوهرنگ بعد از گذشت ۲۰ سال به پایان رسید و تونل ۲۳ کیلومتری آن تکمیل شد.

البته تنها مدافع سرسخت ” احیای زاینده رود به هر قیمیتی” دکتر روحانی نبود بلکه معاونان و وزرایش نیز هر یک به فراخور حال درباره احیای آن و جاری شدن دائمی آب در تمام فصول سخن راندند.

به عنوان نمونه ، نوبخت معاون برنامه ریزی رییس جمهور در یک نشست خبری چنین گفت : رییس جمهور دل پردردی درباره زاینده رود دارد و افتخار دولت تدبیر و امید این خواهد بود که زاینده رود را احیا کند.

البته وزیر نیرو نیز در این رابطه سنگ تمام گذاشت و وعده انتقال آب برای احیای زاینده رود را بار دیگر مطرح کرد.

همزمانی این سفر با گرد و غبار خوزستان موجب شد که شهروندان خوزستانی نسبت به سخنان و مصوبات سفر روحانی به اصفهان حساس شوند و گلایه های خود را روانه رییس دولت نمایند که چرا برای احیای تالاب های خوزستان که منشا داخلی ریزگردها هستند دولت این گونه هیاهو نکرد و سخنی از “حق مسلم” بر زبان جاری ننمود.
و همچنین چرا در شرایطی که طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای زمین های کشاورزی نیازمند آب است و بخش عمده آن معطل آبرسانی است، دولت اینگونه بر احیای زاینده رود به هر قیمتی تاکید دارد و از انتقال آب سخن می گوید؟!

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.