طلب ۲۳۰۰ میلیاردی آموزش و پرورش خوزستان از دستگاه های اجرایی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیرکل آموزش وپرورش استان خوزستان گفت:این اداره کل، دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از دستگاه های اجرایی استان و بخش خصوصی طلبکار است.

محمد تقی زاده چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرهای آبادان و خرمشهر در سازمان منطقه آزاد اروند، افزود:در صورت وصول مطالبات آموزش و پرورش از دستگاه های، بخش زیادی از مشکلات این اداره کل رفع می شود.

وی اضافه کرد:با تامین به موقع اعتبارات و محقق شدن مطالبات، تحول بخش نرم افزازی و سخت افزاری اداره کل آموزش و پرورش را شاهد خواهیم بود.

تقی زاده همچنین با بیان سرانه دانش آموزی این اداره کل به مبلغ ۳۷ میلیارد ریال، اضافه کرد:اداره کل آموزش و پرورش، وصول مطالبات خود را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان همچنین بر نهادینه کردن مشارکت اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت:همدلی، همبستگی و هماهنگی بین بخشی کلید حل مشکلات است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست، کمک به بهبود شاخص ها و تامین زیرساخت های آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر را از اقدامات این سازمان بیان کرد.

اسماعیل زمانیˈآموزش و پرورش را محور توسعه پایدار منطقه آزاد اروند دانست و افزود: هیات مدیره سازمان منطقه آزاد، به تامین زیرساخت های آموزش و پرورش و گسترش سرمایه گذاری در این بخش نگاه ویژه ای دارد.

وی اضافه کرد:سازمان منطقه آزاد اروند معادل اعتباری اختصاص یافته وزارت آموزش و پرورش، به مدارس شهرهای آبادان و خرمشهر کمک می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با بیان اقدامات این سازمان در تجهیز مدارس آبادان و خرمشهر به دو هزار دستگاه رایانه آموزشی، بر اساس تفاهم نامه، ۲۰۰ معلم و شاغل آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر که دارای مدرک کارشناسی هستند، می توانند به صورت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تحصیل کنند.

وی افزود:بر اساس موافقتنامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اعتباری حدود سه هزار میلیارد ریال برای عمران روستاها، دفع آب های سطحی و نوسازی مدارس، مساجد و خانه های بهداشت در نظر گرفته شده است.

در این نشست در خصوص راهبردهای توسعه کیفی آموزش در مدارس منطقه آزاد اروند بحث و تبادل نظر شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.